MINISTAR U DIREKTU /

Mojmira pitala Glavinu je li normalno da pizza košta 18 eura. Ovo je njegov odgovor...

'Mi ako negativno sebe predstavljamo na bilo koji način indirektno ili direktno čak radimo protiv sebe'

VOYO logo
VOYO logo

Izašli su podatci o inflaciji u lipnju i kada uspoređujemo s cijenama lani, gorivo je za pet posto skuplje nego lani dok je sve za 3.7 posto skuplje nego 2024. godine. Najviše su poskupjeli restorani i hoteli 8,5 posto, 6,1 posto više plaćate frizere i kozmetičare, 5,8 posto hranu i piće. Ministar turizma Tonči Glavina misli da za nas nije dobro da se puno govori o poskupljenjima i visokim cijenama, pa je baš on gost RTL Direkta.

U lipnju je bilo 9 posto turista više, rekli ste da imamo razloga biti zadovoljni. Sredina je mjeseca, imate li prve podatke za 15 dana srpnja? Imamo li i dalje razloga biti zadovoljni?

Brojke su dobre - čak jako dobre za prvih šest mjeseci. rast turističkog prometa što se tiče dolazaka i noćenja je nekih četiri posto. U prvih 15 dana srpnja smo negdje na istim brojkama kao i prošlih godina, ali te podatke ćemo objaviti integralno za sedmi i osmi mjesec. moramo gledati neka prolazna vremena, uvijek promet varira o tome kako su se rasporedili vjerski blagdani, školski praznici i tako dalje. Uvijek gledamo prolazno vrijeme prvih šest mjeseci zatim sedmi i osmi mjesec zajedno i onda post sezonu. Zasada je dobro mislim da ćemo biti zadovoljni, jako smo se trudili. Zahvaljujem svima na vrhunski odrađenom poslu prvih šest mjeseci. Pokazujemo i dokazujemo da postajemo cjelogodišnja destinacija. Nekakvo povećanje ako o njemu treba govoriti tražimo u predsezoni, a što se tiče srpnja i kolovoza i transformacije Hrvatske u održivu turističku destinaciju tu nam realno nekakva povećanja ne trebaju. 

Nije nam cilj samo plus? 

Tu smo mi negdje na gornjim granicama naših prihvatnih kapaciteta. Moramo voditi računa o budućnosti, a to znači upravljanje danas.  

Prošle godine došlo je manje Nijemaca i Talijana, znamo li zašto i je li to i dalje tako? 

Mi smo objavili podatke za prvih šest mjeseci gdje smo imali povećanje realiziranih noćenja njemačkih gostiju za nekih dva posto i talijanskih gostiju za nekih sedam posto. To su jako dobri podaci za prvih šest mjeseci. realizaciju turističkog prometa ne možete gledati mjesec za mjesec prošle godine u odnosu na ovu nego gledate ta neka prolazna vremena. Činjenica je da uvijek tražimo način da stvaramo motive i povećavamo broj gostiju koji nam ne dolaze u glavnom dijelu turističke sezone znači u srpnju i kolovozu. Tražimo povećanje i razvoj s nekakvih dalekih destinacija i tržišta koji traže neke druge turističke proizvode ne samo sunce i more. Recimo, SAD gdje imamo izvanredne rezultate i rast od 11 posto ove godine. sad smo već debelo u srpnju i još uvijek nam se SAD nalazi u top 10 što je jako dobar znak. Radimo to u kontinuitetu, uvijek se na nivou godine događa neka promjena u strukturi - nekoliko postotnih poena određeno tržište više ili manje, ali bitno je da sveukupni promet raste. 

Vidjeli smo podatke zavoda za statistiku -restorani su poskupjeli za 8.5 posto u godinu dana, a hrana i piće 5.8 posto 

To je tema o kojoj jako puno komuniciramo cijelu zimu i onaj pripremni dio godine. Mi smo u siječnju imali i sastanak vijeća za upravljanje turizmom gdje smo prezentirali podatke Eurostata i Državnog zavoda za statistiku, podatke ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice gdje smo se bavili ovom temom i to tada u onom trenutku kada se cijene formiraju i priprema ponuda. 

Rekli ste da moramo biti mudri i temu cijena ostaviti za jesen i zimu, ali turisti sami o tome pričaju. Pun je TikTok videa šokiranih turista koji govore o cijenama kreme za sunčanje, soka u trgovini, sladoleda...

Prema istraživanjima koja su provedena ove godine dvije stvari se ističu koje su za nas strahovito bitne. Prvo je da više od 50 posto gostiju ove godine bira destinaciju u odnosu omjer cijene i kvalitete - dakle po ponudi. To je prvi put da to postaje glavni motiv, a to je logično s obzirom na gospodarsku situaciju većine tržišta. Drugi jednako bitan podatak je da osim tog dijela gosti destinaciju biraju u posljednji tren. Sada još jedan veliki broj gostiju koji planiraju putovati u srpnju i kolovozu nije odabrao svoju destinaciju. Mi ako negativno sebe predstavljamo na bilo koji način indirektno ili direktno čak radimo protiv sebe. U ovo doba godine je vrijeme za promociju, a činjenica je da mi nudimo dobar omjer cijene i kvalitete i to potvrđuju podaci u prvih šest mjeseci jer da to nije tako mi ne bismo imali ovaj rast. 

Je li normalno da lignje s pomfritom koštaju 25 eura, a pizza 18 eura?

To su teme koje su interesantne, ali na nama je zadatak da sebe prezentiramo onakvima kakvima jesmo. Činjenica je da smo mi u turizmu jako uspješni, izrazito konkurentni i o tome trebamo razgovarati sada u trenutku kada gosti biraju destinacije. 

Moramo razgovarati o tome jesmo li pretjerali jer i strani mediji pišu da su Grčka, Španjolska i ostale države jeftinije

U redu, razgovaramo mi smo prvi koji smo te teme gurali u fokus u onom trenutku kada je to najvažnije. Cijene se formiraju u zimi, paket aranžmani tada izlaze na tržište, tada stvarate motiv putovanja. konkretno mogu reći da što se tiče smještaja po svim kategorijama koje imamo u Hrvatskoj tu smo došli do određene stabilizacije. Sami podaci pokazuju da je točno ono što ja tu govorim. Bavimo se svim temama i mi ih pokrećemo. Ja sam od prvog dana kada sam preuzeo Ministarstvo turizma na prvoj presici govorio o ovome, ali sve u svoje vrijeme. Hrvatska nudi dobar odnos cijene i kvalitete i naši rezultati to pokazuju. 

Prošli tjedan je ovdje bio vaš kolega Branko Bačić, kaže ne može vjerovati da su trešnje skuplje od svinjetine - čudi li vas neka cijena? 

Nama veliki problem stvara cijena u maloprodaji jer cijene nabave i svega tog skupa ima utjecaja na konačni proizvod. Ugostiteljski proizvod, recimo večera je jedan složeni ugostiteljski proizvod koji se sastoji od cijelog niza ulaznih parametara i logično je da ako su ulazni parametri takvi kakvi jesu da se to mora prilagoditi. Mi moramo o tome voditi račune, ono što je meni jako bitno je da naši gosti budu zadovoljni s ponudom i da prepoznaju Hrvatsku kao destinaciju koja daje dodanu vrijednost. Još bitnije je da hrvatski građani imaju pozitivne učinke od turizma i da im se kvaliteta života poboljšava i da Hrvatska ne bude u nekom smislu i uslugama preskupa. I tu imamo podatke koji su jako dobri i obećavajući koje sam prezentirao nedavno. mi u prvih šest mjeseci imamo povećanje od čak 11 posto dolazaka i noćenja u komercijalne smještajne objekte hrvatskih državljana. Nikad više Hrvata nije putovalo što potvrđuje da nam raste standard, rast plaća i mirovina je vidljiv i po turizmu i turističkoj potrošnji. 

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali