A BAREM ONI IMAJU... /

Čak su se i Švicarci raspisali o Hrvatskoj: Mnogi su neugodno iznenađeni, gubimo status?

Konkretni primjeri pokazuju koliko je odmor u Hrvatskoj postao luksuz. Gosti se žale na 80 eura dnevno za ležaljku u Dubrovniku ili 20 eura za zdjelicu salate. U nekim obalnim gradovima cappuccino stoji i do 7 eura

VOYO logo
VOYO logo

Počeli su školski praznici i sezona godišnjih odmora, ali uz sunce i more, sve je više onih koji s odmora donose i priče o cijenama koje rastu do apsurda. Za ležaljke, suncobrane i osnovne potrepštine na plaži, turisti ove godine moraju posegnuti dublje u džep. U Španjolskoj neka popularna ljetna odredišta navodno svjesno koriste visoke cijene kako bi ograničila masovni turizam. U Italiji, dan na plaži može stajati i do 1.500 eura.

Hrvatska više nije jeftinija alternativa

Hrvatska se dugo smatrala jeftinijom zamjenom za Francusku, Italiju i Španjolsku. No, ti dani su, čini se, prošlost – piše švicarski Blick. Cijene na jadranskoj obali posljednjih su godina osjetno porasle, što je, prema pisanju njemačkog magazina Focus, izazvalo nezadovoljstvo kod brojnih posjetitelja. Prema podacima hrvatskog Državnog zavoda za statistiku, cijene u turističkom sektoru porasle su između 2015. i 2024. godine čak 70 posto.

Konkretni primjeri pokazuju koliko je odmor u Hrvatskoj postao luksuz. Gosti se žale na 80 eura dnevno za ležaljku u Dubrovniku ili 20 eura za zdjelicu salate. U nekim obalnim gradovima cappuccino stoji i do 7 eura. Jedna španjolska turistkinja izjavila je: "Prošle godine smo za taksi od Pule do Rovinja platili 60 eura, a ove godine čak 120. Sve je očito postalo skuplje."

Rast cijena osjeća se u gotovo svim aspektima ponude, od smještaja i ugostiteljstva do osnovnih usluga. Ekonomist Damir Novotny za njemački list Stuttgarter Nachrichten upozorava: "Ova razina cijena dugoročno nije održiva jer u mnogim slučajevima ne odgovara pruženoj usluzi."

Pad u broju hotelskih noćenja

Da su promjene već ostavile traga, pokazuje i statistika. Europska turistička komisija (ETC) bilježi pad broja hotelskih noćenja u svibnju za 14 posto u odnosu na prošlu godinu. Posebno je primjetan pad među njemačkim gostima – njihov udio u ukupnom broju noćenja pao je s 30 posto u svibnju 2024. na svega 16,5 posto ove godine.

Zabrinutost raste i unutar zemlje. Hrvatski ministar gospodarstva Ante Šušnjar nedavno je apelirao na ugostitelje i pružatelje usluga da ne pretjeruju s cijenama, upozorivši na moguće negativne posljedice za turizam – sektor koji čini gotovo petinu BDP-a.

Ostaje otvoreno pitanje kako će se situacija razvijati tijekom vrhunca sezone u srpnju i kolovozu. No jasno je da su mnogi turisti već sada neugodno iznenađeni, a Hrvatska polako gubi status pristupačnog sredozemnog odredišta.

POGLEDAJTE VIDEO: Stranci očarani Dalmacijom, Albert iz Belgije: 'Nije jeftino, ali slične su cijene kao i u našoj zemlji'

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali