OSNOVANA UDRUGA MJERENJA TV GLEDANOSTI /

UMTG će osigurati transparentan i nepristran sustav mjerenja TV gledanosti u Hrvatskoj

Hura, Nova TV i RTL Hrvatska osnovale su udrugu po uzoru na zapadnoeuropska tržišta

VOYO logo
VOYO logo

UMTG (Udrugu mjerenja televizijske gledanosti) osnovali su HURA (Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje čije su članice vodeće marketinške agencije u zemlji), NOVA TV grupa te RTL Hrvatska. Glavni cilj udruge je po uzoru na zapadnoeuropska tržišta gdje takva tržišna udruženja* postoje većdesetljećima, osigurati i kontinuirano unaprjeđivati transparentan i nepristran sustav mjerenja TV gledanosti primjenom internacionalnog standarda za mjerenje TV gledanosti, sindiciranim istraživanjem TV gledanosti putem peoplemetra.

Transparentan i nepristran sustav mjerenja TV gledanosti od iznimne je važnosti za sve sudionike tržišta, televizijske nakladnike, društva za tržišno komuniciranje te oglašivače aktivne u medijskom poslovanju. Upravo iz tog razloga proizašla je i potreba u Hrvatskoj za osnivanjem UMTG-a, tržišnog udruženja u kojem svi sudionici industrije imaju utjecaj i aktivno sudjeluju u definiranju strukovnih standarda, jačanju transparentnosti TV tržišta, i razvoju čitave industrije. Najvažniji standard za sustav mjerenja TV gledanosti jest reprezentativni uzorak. S jedne strane uzorak mora biti reprezentativan za sve TV kanale dostupne u Republici Hrvatskoj, odnosno mora mjeriti gledanost TV kanala u zemaljskoj, satelitskoj, kabelskoj, IPTV i/ili distribuciji putem interneta.

S druge strane, uzorak mora reprezentativno predstavljati čitavu populaciju RH, odnosno sve njezine segmente, kako regionalno i po gradovima, tako i po dobi, spolu, obrazovanju, i svim drugim obilježjima populacije. I na kraju, uzorak i sam sustav mjerenja TV gledanosti mora dostavljati valjane i pouzdane podatke o gledanosti TV kanala na razini pojedinaca. Za kreatore programskog sadržaja, agencije te oglašivače podaci o preferencijama gledanosti specifičnih publika, poput, "mlađa ženska publika", "zaposleni muškarci", od iznimne su važnosti kod donošenja poslovnih planova i odluka, a za gledatelje osiguranje da će programski sadržaj koji im se nudi biti kreiran upravo za njih.

Transparentnost, kvaliteta i nepristranost

Imajući u vidu visoke standarde kvalitete, transparentnost, te nepristranost, UMTG je za pružatelja usluge mjerenja TV gledanosti u Hrvatskoj odabrao AGB Nielsen istraživanja medija d.o.o., dio Nielsen grupe, jedne od vodećih internacionalnih kompanija u tom području i tvrtku koja mjeri TV gledanost u RH već 20 godina. Tokom 2021. godine UMTG je u suradnji sa Nielsenom već napravio pozitivne pomake, unatoč pandemijskim okolnostima, u obliku revizije sustava mjerenja TV gledanosti. Reviziju su proveli internacionalni revizori sa bogatim iskustvom provedenih revizija na raznim tržištima Europe i svijeta, a sve preporuke revizora već su implementirane. Za 2022. godinu već je puno novih projekata započeto a planiramo i nastaviti kontinuirani, kvalitetni dijalog sa svim dionicima TV industrije te u UMTG uključiti sve korisnike podataka o TV gledanosti.

"Mišljenja sam da je osnivanje UMTG-a velik i pozitivan iskorak za TV industriju u RH, koja je formiranjem tržišnog udruženja pokazala zrelost i spremnost na razgovore sa svim sudionicima o svim pitanjima sa zajedničkim ciljem unaprjeđivanja cjelokupnog televizijskog poslovanja. Također, nametnula se i kao prva i vodeća u regiji. Pred nama je mnogo posla, TV okruženje mijenja se velikom brzinom, udružili smo se da na sve promjene odgovorimo prema najvišim standardima te da kreiramo trendove i unaprjeđujemo industriju na zadovoljstvo svih dionika", izjavila je Magdalena Malinova, izvršna je direktorica UMTG-a.

Magdalena Malinova izvršna je direktorica UMTG-a od siječnja 2021.g., a u medijskoj industriji u RH i regiji prisutna je više od 20 godina. Posljednjih 10 godina Magdalena radi kao konzultant u medijskoj industriji a prije toga provela je 10 uspješnih godina u AGB Nielsenu. U svom konzultantskom radu surađivala je s najvećim TV kućama, telekom operaterima i oglašivačima u CEE i MENA regiji. Tokom svoje karijere sudjelovala je kao predavač, moderator i panelist na svim važnijim europskim i regionalnim konferencijama. Diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a magistrirala menadžment u međunarodnom poslovanju na Sveučilištu u Leedsu, Velika Britanija.

Primjeri Europskih tržišnih udruženja: BARB u Velikoj Britaniji (https://www.barb.co.uk), AGF u Njemačkoj (https://www.agf.de/en/), Auditel u Italiji (https://www.auditel.it/en/)

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali