DOVODE U ZABLUDU I NAVODE NA KUPNJU; Hrvatska širi 'crnu listu' nepoštene trgovačke prakse: /

Među njima je i preprodaja ulaznica

Trebala bi biti zabranjena, a time i kažnjiva praksa po kojoj se netko dokopa više ulaznica za kulturna ili sportska događanja pa ih naknadno preprodaje

VOYO logo
VOYO logo

Do kraja ove godine Hrvatska bi trebala zabraniti određena postupanja trgovaca i proširiti "crnu listu" nepoštene prakse kojima trgovci u zabludu dovode potrošača i navode ih na kupnju. Tako će se na crnoj listi naći i preprodaja ulaznica potrošačima, koje je trgovac nabavio zaobilazeći ograničenja koja su uvedena za kupnju običnim potrošačima, ali i objava recenzija korisnika određenih proizvoda, u slučajevima kada uopće nije riječ o potrošačima tih proizvoda ili kada nisu objavljene i negativne recenzije potrošača, piše Novi list.

Trgovci će morati objaviti i negativne recenzije proizvoda

Objavljivanje recenzija trgovci koriste sve više da namame potrošače, jer se i potrošači u kupnji sve više oslanjaju na preporuke onoga tko je kupio ili koristio određeni proizvod. No, iza silnih "preporuka" običnih ljudi ne stoje uvijek stvarna iskustva. Stoga se izmjenama europske direktive o zaštiti potrošača od trgovaca traže da informiraju potrošače o tome postoje li procesi ili postupci kojima se osigurava da objavljene recenzije potječu od potrošača koji su proizvode doista koristili ili kupili. Osim toga, trgovcima se nalaže da objave i pozitivne i negativne recenzije proizvoda.

U Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja pojašnjavaju da će se urediti slučajevi objava potrošačkih recenzija bez poduzimanja razumnih i proporcionalnih koraka kako bi se provjerilo da te recenzije doista potječu od takvih potrošača, ali i podnošenje lažnih potrošačkih recenzija ili preporuka.

Plan je zabraniti i dvojnu kvalitetu robe u trgovinama

Što se tiče preprodaja ulaznica za kulturna ili sportska događanja, trebala bi biti zabranjena, a time i kažnjiva praksa po kojoj se netko dokopa više ulaznica i naknadno ih preprodaje. Takvi su se slučajevi često događali za velika sportska natjecanja poput svjetskih ili europskih prvenstava u nogometu, ali i prodaje ulaznica za koncerte inozemnih izvođača kada je potražnja za tim ulaznicama bila velika.

Plan je Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja zabraniti i dvojnu kvalitetu robe u trgovinama, odnosno robe koja je lošije kvalitete ili drukčijih karakteristika od one koja se pod istim imenom prodaje u drugim članicama EU-a, a povreda navedenog ocjenjivat će se od slučaja do slučaja u inspekcijskom, odnosno sudskom postupku.

Novi list piše kako će se morati urediti i slučajevi nezatraženih posjeta trgovaca potrošačevu domu s ciljem promidžbe ili prodaje proizvoda, s tim da Direktiva EU-a omogućuje državama članicama da reguliraju taj aspekt prodaje tako da ga ograniče, ali ne i zabrane u potpunosti.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali