OBITELJI ŽRTAVA U STRAHU /

Razotkrivaju se novi detalji iz aviona užasa: Je li pilot namjerno odveo 260 ljudi u smrt?

Istraga tragične nesreće sada se usmjerila na analizu ponašanja pilota

VOYO logo
VOYO logo

Istraga o padu zrakoplova Air Indije na letu 171, u kojem je stradalo 260 ljudi u lipnju, provjerava medicinske kartone pilota za kojeg se navodi da je bolovao od depresije i imao problema s mentalnim zdravljem. 

Iskusni pilot s više od 8200 sati u zraku Sumeet Sabharwal upravljao je Boeingom 787 Dreamliner na letu za London, koji se minutu nakon polijetanja srušio na stambeno područje u Indiji, prilikom čega je poginula 241 osoba u zrakoplova i još 19 ljudi na tlu. Kopilot Clive Kunder (28) u svojoj kratkoj karijeri odradio je više od 3400 letačkih sati. 

Preliminarna istraga otkrila je da su nekoliko sekundi nakon polijetanja oba prekidača za kontrolu goriva naglo prebačena u položaj za isključenje, što je uzrokovalo potpuni gubitak snage i pad zrakoplova u gusto naseljeno područje u gradu Ahmendabadu. 

Prekidači za kontrolu goriva nisu jednostavni gumbi koji se mogu slučajno isključiti,već ih netko mora podići prije promjene položaja, prenosi Daily Mail. Svaka poluga se mora povući prema gore da bi se otključana prije nego što se može okrenuti. Postoje i dodatni zaštitni nosaču kao osiguranje od udaraca i slučajnog guranja. 

Analiza ponašanja pilota

U snimci iz kokpita može se čuti kako jedan pilot pita drugoga zašto je pokrenuo isključenje, na što drugi pilot odgovara da nije. U snimci se jasno ne razaznaje tko je što rekao. U vrijeme polijetanja, kopilot je upravljao zrakoplovom, dok je kapetan nadgledao.

Istraga tragične nesreće sada se usmjerila na analizu ponašanja pilota. 

Kapetan Mohan Ranganathan, vodeći stručnjak za sigurnost zrakoplovstva u Indiji, otkrio je da je "nekoliko" pilota Air Indije navodno potvrdilo da je iskusni pilot patio od lošeg mentalnog zdravlja, kao i da je uzeo dopust zbog smrti majke. 

"U posljednje tri do četiri godine imao je pauze od letenja zbog bolovanja", rekao je Ranganathan za The Daily Telegraph, iako vjeruje da je dobio zeleno svjetlu s medicinskog stajališta od Air Indije prije kobne nesreće. 

Jedan od pilotovih bivših kolega otkrio je da je  Sabharwal razmišljao o odlasku u prijevremenu mirovinu u idućih nekoliko godina kako bi se brinuo o svom 90-godišnjem ocu. 

Aviokompanija Air India odbila je komentirati izvješća, no dužnosnik matične tvrtke Tata Group kazao je da su oba pilota u posljednje dvije godine prošla liječnički pregled klase I, kojim se procjenjuju njihove psihofizičke sposobnosti. 

Obitelji žrtava sumnjaju na zataškavanje

Preliminarno izvješće o nesreći, koje su prije nekoliko dana objavile indijske vlasti, otvorilo je pitanje o tome zašto bi pilot ručno isključio ranije spomenute prekidače te je li to učinjeno namjerno ili je došlo do katastrofalne pogreške. 

Obitelji žrtava optužile su zrakoplovnu kompaniju i indijsku vladu da za nesreću pokušavaju okriviti pilote. "To je zataškavanje kako bi se zaštitili Air India i vlada", kazao je Ameen Siddiqui (28), čiji je šogor Akeel Nanabawa umro zajedno sa suprugom i njihovom četverogodišnjom kćeri u padu zrakoplova. "Žele okriviti mrtve pilote koji se ne mogu braniti", pita se. 

Prije leta oba su pilota imala odgovarajući odmor te su proglašeni sposobnima za rad. U zrakoplovu nije bilo opasnih tvari, a njegova težina je bila "unutar dopuštenih granica". 

Uzorci goriva uzeti iz spremnika testirani su i utvrđeno je da su "zadovoljavajući" te da "nije uočena značajna aktivnost ptica" u i oko putanje leta zrakoplova.

U prosincu 2018. američki regulator zračnog prometa, Federalna uprava za zrakoplovstvo (FAA), upozorila je zrakoplovne tvrtke da su u neke Boeinge 737 ugrađeni prekidači za gorivo "s isključenom funkcijom zaključavanja".

"Nenamjerno korištenje prekidača moglo bi rezultirati neželjenim posljedicama, poput gašenja motora tijekom leta", upozorili su.

POGLEDAJTE VIDEO: Na vidjelo izašao horor avionske nesreće u Indiji: 'Vidio sam mrtve sjuardese'

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali