
Procurio eksplozivan plan: Pušače čeka šok, evo koliko bi trebale poskupjeti cigarete

'Zaštita zdravlja ne smije postati izgovor za uništavanje pouzdanih poreznih modela i egzistencije malih i srednjih poduzeća'
Europska komisija, na čelu s Ursulom von der Leyen, planira značajno povećanje cijena duhanskih proizvoda. U dokumentu od 196 stranica, koje je dobio na uvid njemački Bild, navodi se da Bruxelles poziva države članice EU-a da povećaju poreze na duhan.
Cilj plana je smanjivanje slučajeva raka i niži troškovi zdravstvene zaštite. U radu se navodi da se "ograničavanje potrošnje duhana" može postići "između ostalog i poreznim mjerama za smanjenje potražnje za duhanom". Viši porezi mogli bi poslati "cjenovni signal da je pušenje doista štetno i da se protiv njega treba boriti svim sredstvima".
Komisija predlaže da se porezna stopa temelji na bogatstvu pojedine zemlje EU. Prema Europskom udruženju poreznih obveznika, to bi, primjerice, za Njemačku značilo povećanje poreza na duhan za jednu petinu.
Koliko će poskupjeti cigarete?
"Očekujemo povećanje cijena cigareta za 20 posto. To se mora hitno zaustaviti“, rekao je predsjednik udruženja Michael Jäger.
Prosječna cijena kutije cigareta u Njemačkoj trenutačno iznosi oko 9 eura, s uključenim porezima, a ako cijene porastu za 20 posto, veća pakiranja mogla bi poskupjeti za oko jedan euro.
Nova direktiva trebala bi se primjenjivati i na nove duhanske proizvode (sustave za zagrijavanje duhana, vrećice s nikotinom i e-cigarete). Time bi se pokušalo smanjiti konzumaciju nikotina - uključujući konzumaciju nikotina bez dima. Zamjenski nikotinski proizvodi, poput žvakaćih guma, ostat će izuzeti.
Povjerenici EU-a bi trebali odobriti nacrt do sredine srpnja, a duhanska industrija je na plan reagirala ogorčeno. Predsjednik udruge Michael von Foerster rekao je: "Zaštita zdravlja ne smije postati izgovor za uništavanje pouzdanih poreznih modela i egzistencije malih i srednjih poduzeća."
POGLEDAJTE VIDEO: Gotovo polovica hrvatskih učenika koristi e-cigarete. WHO traži zabranu aroma i reklama:





















