Ako bismo automobilsko tržište predstavili kao kineski kalendar
onda bi ova godina svakako bila godina Renaulta. Jer, ovakva
ofenziva s novim i nikad atraktivnijim modelima nije odavno
viđena, a ima ih u svim klasama, od velikog Espacea, preko
limuzine Talisman, SUV-a Kadjar koji je pogurao prodaju u Europi
pa do kompaktnog Meganea kojeg samo ime vezuje s njegovim
prethodnicima. U dosadašnje tri generacije ovaj je automobil
prodan u više od 6,5 milijuna jedinica i jedan je od
najzapaženijih automobila u segmentu.
Novo
izdanje svojim svjetlosnim potpisom i vrlo uravnoteženim
proporcijama pokazuje kako je prepoznatljivi Renault nove
generacije. Slijedi pravila dizajna kao i ostatak game ovog
proizvođača, jedne od najsvježijih na tržištu: široki, izbačeni
bokovi te upečatljiv prednji kraj s velikim okomitim logotipom.
Po uzoru na Renault Talisman, krasi ga jedinstven svjetlosni
potpis sprijeda koji čine svjetla u obliku slova „C” koja se
protežu do odbojnika. Vodoravni svjetlosni potpis straga, vidljiv
danju i noću, vozilu daje širi izgled. Kromirani elementi
naglašavaju gornji dio bočne linije karoserije i obavijaju
prednju masku, bočne umetke i ručice na vratima. Profinjene
izbočene linije na poklopcu motora, zajedno s kromiranim obrubima
i bočnim otvorima za zrak, ističu karakter prednjeg kraja. Na
tržištu kompaktnih limuzina, na kojem vlada snažna konkurencija,
bilo je iznimno važno da se novi model istakne već na prvi
pogled, a to je dizajnerima i pošlo za rukom. Precizne i
napete linije usmjerene prema naprijed protežu se bočnim
površinama. Zajedno s isklesanim bokovima, te linije mu daju
dinamičnost i karakter. Od prethodnika je niži za
25 mm, tragovi kotača širi su mu za 47 mm sprijeda i
39 mm straga u odnosu, tako da vrlo dobro leži na cesti.
Njegove proporcije tvore sportsku siluetu s duljim međuosovinskim
razmakom (+28 mm) te kraćim stražnjim prevjesom. To je
rezultiralo prostranijom kabinom i impresivnim prtljažnikom od
428 litara.
Kabina
je potpuno izmijenjena, prostrana i skladna, može se dopuniti
opremom poput head-up zaslona u boji, prilagodljivog 17,5-cm TFT
zaslona instrumentne ploče u boji i 22-cm okomito postavljenog
dodirnog ekrana za upravljanje sustavom R-LINK 2 te središnje
konzole. Udobnost je dodatno naglašena posebnom pozornošću
posvećenom obradi unutrašnjosti i kvaliteti materijala mekanih na
dodir koji su nadohvat ruke vozaču i putnicima, od meke pjenaste
obloge armaturne ploče, gornjih obloga vrata, umetaka na vratima
i naslonima za ruke do profinjenih kromiranih detalja i
upravljača presvučenog punozrnatom kožom Nappa. Profilirana,
obujmljujuća i precizno konstruirana sjedala obećavaju i pružaju
iznimnu udobnost i potporu a posebno treba pohvaliti
savršenu zvučnu izolaciju i zaštitu od vibracija u kabini.
Već dostupna u novom Espaceu i Talismanu, tehnologija MULTI-SENSE
korisnicima omogućuje personalizaciju doživljaja vožnje
prilagođavanjem odziva papučice gasa i odziva motora,
prilagođavanjem brzine promjene stupnja prijenosa automatskog
mjenjača EDC s dvostrukom spojkom i mijenjanjem razine otpora
upravljača, ambijentalnog osvjetljenja i masažne funkcije
vozačeva sjedala. Renault je preimenovao pakete opreme koji su
sad naziva Life, Zen, Intens, Bose i GT Line.
Ponuda
motora na našem tržištu započinje s 1,2 litrenim turbobenzincem
od 100 KS dok snažniju benzinsku opciju predstavlja isti motor
samo sa 130 KS. Zasad se ne nudi model s 1.6 litrenim benzincem
od 115 KS. Uz turbobenzince se isporučuje ručni šeststupanjski
mjenjač dok je snažniji dostupan i uz 7-stupanjski EDC. Ponuda
dizela je bogatija. Uvodni je 1.5 litreni s 90 KS, slijedi ga
isti nabrijan na 110 (dostupan i s EDC mjenjačem) dok se 1.6
litreni turbodizelaš nudi u verzijama sa 130 odnosno 165 KS
(biturbo EDC). Top ponude je Megane GT s turbobenzincem od 205 KD
i EDC mjenjačem.
Cijene benzinskih modela počinju od 119.900 kuna dok se
turbodizelski kreću od 129.900 kuna naviše. Prodaja započinje u
posljednjem tjednu veljače a Renault za start nudi 3.000 kuna
popusta i kredit s nula posto kamate.