SVE GORI /

Ludnica na Svjetskom klupskom prvenstvu: Misteriozne navijačice plijenile pažnju

Ludnica na Svjetskom klupskom prvenstvu: Misteriozne navijačice plijenile pažnju
Foto: Profimedia
Svoje mjesto na tribini na Svjetskom klupskom prvenstvu su našle i neke navijačice koje su privlačile veliku pažnju fotoreportera
1 /15
VOYO logo

Početnim udarcem na Hard Rock stadionu u Miamiju, Sjedinjene Američke Države ušle su u povijest kao prvi domaćin najambicioznijeg nogometnog turnira stvorenog u ovom stoljeću. Novo, prošireno FIFA Svjetsko klupsko prvenstvo s 32 momčadi započelo je 14. lipnja, a već u prvim danima pokazalo je svoje dvije krajnosti: onu o sportskom spektaklu s ogromnim financijskim ulozima i onu o neočekivanim izazovima s popunjavanjem stadiona. Dok se na terenu nadmeću divovi poput Real Madrida, Manchester Cityja i Bayerna, na tribinama se vodi bitka za svakog navijača.

Novi format, stari problemi

FIFA-ina najhrabrija oklada u dugo vremena, kako mnogi nazivaju ovaj turnir, donosi format preslikan sa Svjetskog prvenstva za reprezentacije: osam skupina po četiri momčadi, od kojih dvije najbolje prolaze u osminu finala, nakon čega slijedi nokaut faza. Financijski poticaj je ogroman – ukupan nagradni fond iznosi čak milijardu eura, a pobjednik može zaraditi do 125 milijuna eura. Za mnoge klubove izvan Europe, ovo je prilika za financijsku injekciju koja im može promijeniti budućnost.

Ipak, ambiciozni projekt prate i kontroverze. Najveća briga je prenatrpani kalendar i umor igrača. Zvijezde europskih klubova u nogama već imaju preko 50 klupskih utakmica godišnje, uz desetak reprezentativnih. "Volio bih da sam mogao igrati na ovakvom turniru, iako bi mi sigurno oduzeo nekoliko dana odmora", našalio se legendarni brazilski napadač Ronaldo Nazário, ali i ozbiljno dodao: "Moramo razgovarati i pronaći rješenje za kalendar. Igrači se žale, puno je ozljeda i zahtjevi su previsoki."

S druge strane, navijači diljem svijeta dobili su poslasticu jer se sve 63 utakmice mogu besplatno pratiti putem sportske mreže DAZN, kojoj je FIFA prodala prava za oko 1,05 milijardi dolara.

Navijači između euforije i kalkulacije

Otvarajuća utakmica između domaćina Inter Miamija, predvođenog Lionelom Messijem, i egipatskog Al Ahlyja privukla je gotovo 61.000 gledatelja, stvarajući sjajnu atmosferu. No, iza te optimistične slike kriju se problemi. Samo nekoliko dana prije početka turnira, na službenoj platformi za prodaju ulaznica bilo je dostupnih mjesta za apsolutno sve utakmice.

Cijene su počele drastično padati. Primjerice, najjeftinije ulaznice za otvaranje pale su na 65 eura, dok se za dvoboj PSG-a i Atlético Madrida moglo ući za 57 eura. Za utakmicu Bayerna protiv amaterske momčadi Auckland Cityja u Cincinnatiju cijena je pala na samo 48 eura, a za dvoboj južnokorejskog Ulsana i južnoafričkog Mamelodi Sundownsa u Orlandu na nevjerojatnih 10 eura. FIFA je čak pribjegla marketinškim akcijama, nudeći studentima u Miamiju mogućnost da za jednu kupljenu ulaznicu od jednog dolara dobiju četiri dodatne.

Problem leži u tome što, za razliku od Svjetskog prvenstva gdje reprezentacija ujedinjuje cijelu naciju, klupske momčadi predstavljaju specifičan segment navijača koji često nemaju financijskih sredstava ili vremena putovati na drugi kontinent.

No, unatoč svim tim problemima, na tribinama je bilo jako zanimljivo. Svje mjesto na njima su našle neke misteriozne navijačice koje su privlačile veliku pažnju fotoreportera.

VOYO logo
Pogledaj još galerija