BEOGRAĐANKA IZ PLOČA /

Marija o prometu i vozačima u Hrvatskoj i Srbiji: 'Imam dojam da u obje zemlje vlada isti fenomen'

Iskusna vozačica Marija Savić podijelila je svoje iskustvo kupovine automobila. Usporedila je može li se kvalitetniji automobil kupiti u Srbiji ili u Hrvatskoj, te komentirala ceste i probleme u prometu

VOYO logo
VOYO logo

Influencerica Marija Savić iz Beograda u Pločama živi već dvije i pol godine. Za sebe kaže da je strastveni vozač te da su joj osjećaj sigurnosti i udobnosti tijekom vožnje vrlo važni.

Kako često vozi na relaciji Srbija-Hrvatska ispričala nam je svoja iskustva u prometu, usporedila je ceste u obje zemlje, a osvrnula se i na kupnju automobila u Hrvatskoj.

Marija o prometu i vozačima u Hrvatskoj i Srbiji: 'Imam dojam da u obje zemlje vlada isti fenomen'
Foto: Ivan Barbir

Prodaja i kupnja automobila u Hrvatskoj

Marija je prošle godine prvi put kupila automobil u hrvatskom autosalonu te ističe da joj je to iskustvo ostalo u pozitivnom sjećanju.

"Ne samo da sam prezadovoljna automobilom koji sam izabrala, već i samom procedurom, garancijom i dodatnim pogodnostima koje je autosalon nudio. Posebno mi se svidjelo to što su davali mogućnost povrata novca u roku od sedam dana u slučaju da nešto nije u redu - bilo da se predomislim, uočim neku nepravilnost ili se ispostavi da su podaci, poput kilometraže, bili netočni. Takva praksa mi je ulila dodatno povjerenje", kaže Marija.

"U Hrvatskoj sam stekla utisak da većina ljudi rabljene automobile kupuje i prodaje upravo u autosalonima, što djeluje sigurnije i transparentnije. S druge strane, u Srbiji nemam iskustvo s kupnjom automobila iz autosalona. Ondje se najčešće kupuju direktno od prodavača, iako se među njima često znaju naći i prikriveni preprodavači. U tom procesu se obično oslanjamo na pomoć prijatelja koji se bolje razumiju u tehničke stvari, a vraćanje kilometraže je, nažalost, gotovo uobičajena praksa. Iako ne bih htjela generalizirati jer nemam iskustva s autosalonima u Srbiji, najčešći savjet koji sam dobila je bio taj da ih se izbjegava, upravo zbog sumnji u ispravnost i stvarnu povijest automobila (poput vraćene kilometraže) osobito kad su u pitanju uvozni modeli. Naravno, sve se ovo odnosi isključivo na tržište rabljenih automobila", dodaje.

 

@jedna.mara Eto jos neke zanimljivosti (razlike) #fyp #jednamara ♬ Tokyo Drift - Xavier Wulf

 

Kvaliteta cesta u Hrvatskoj i Srbiji

Marija je usporedila i stanje cesta u Srbiji i Hrvatskoj: "Moram reći da bih prednost dala Hrvatskoj. Naravno, i ovdje postoje dijelovi gdje su ceste lošije, ali kvaliteta je znatno bolja, što ni ne čudi jer su mnoge ceste u Hrvatskoj obnovljene i kontinuirano se ulaže u njih. Ipak, iako su kvalitetnije, posebno kada je riječ o autocestama, mislim da će se većina vozača složiti da je preskupo. O tome svjedoči i činjenica da prošle godine, unatoč završetku turističke sezone, cijene nisu snižene."

"Najveću razliku u kvaliteti uočite već kod samog ulaska u Srbiju. Put često izgleda kao zakrpana mreža, a među vozačima je poznato pravilo da se vozi lijevom stranom autoceste jer je desna propala zbog konstantnog pritiska teških kamiona i šlepera. Istina je da se to osjeti i na hrvatskoj strani, posebno bliže granici, ali ne u toj mjeri. Iako su ceste u Hrvatskoj modernije, isključenja i uključenja na autoceste u Srbiji smatram logičnijima. U Srbiji gotovo svagdje imate mogućnost da se uključite ili isključite u oba smjera, dok to u Hrvatskoj nije uvijek slučaj, što može biti zbunjujuće, posebno za one koji prvi put voze tim dionicama", objašnjava Marija.

Vozači u Hrvatskoj i Srbiji

Osim toga komentirala je i vozače u obje zemlje otkrivajući kakve razlike primjećuje, kako reagiraju na vremenske uvjete i zašto ponekad situacije na cesti izgledaju gotovo identično bez obzira na granice.

"Iz mog iskustva rekla bih da se u Hrvatskoj ipak nešto više poštuju prometna pravila, što ne iznenađuje s obzirom na kazne koje su osjetno više, kao i sve prisutnije kamere. Najveći problem u sezoni najčešće stvaraju turisti, često ignoriraju pravila. Iako sam i sama dobivala kazne, drago mi je da su mjere strože jer vjerujem da mnoge upravo to odvrati od prebrze vožnje, posebno kad se sjete koliko bi ih to moglo koštati", naglašava Marija.

"Što se tiče vozača, neke velike razlike ne postoje, mislim da je to više individualno, iako moram priznati da imam utisak da u obje zemlje vlada isti fenomen: čim padne prva kap kiše, kao da svi zaborave kako se vozi", zaključuje.

POGLEDAJTE GALERIJU

POGLEDAJTE VIDEO: Jesu li električna vozila za hrvatske ceste i hrvatski džep? 'Naravno da nisu. Oni su preskupi...'

 

 

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali