
Više vremena pridajemo TV kuhinjama nego vlastitima

Kulinarske emisije preplavile su male ekrane, a kuhari su postali popularniji od pjevača i glumaca – ništa to ne čudi jer dnevno možemo provesti više od tri sata uz kulinarski show.
arti-201105140144006Ono što su započeli Ana Ugarković, Stéphan Macchi i drugi obožavatelji kulinarskog zanata, show MasterChef doveo je do vrhunca – gledatelje više zanima kako će TV kuhari spraviti neko jelo i dati im ideju za sutrašnji ručak nego najnovije vijesti informativnog programa.
Svakodnevno je uz taj show više od pola milijuna Hrvata, a ni druge kulinarske emisije ne bilježe loše rezultate gledanosti. Gledatelji vole TV kuhinju, pa i TV kuće čine sve kako bi što više takvih sadržaja bilo na programu. Tako trenutačno na malim ekranima možemo pratiti čak devet emisija u kojima kuhača ima glavnu ulogu, dvije strane –
Pridodamo li tome i kulinarske priloge u
'Kuhanje i hrana izvrsne su televizijske teme. Kuhanje je nešto čime se uistinu svatko bavi, bio star ili mlad, bogat ili siromašan, živio u gradu ili na selu. Osim toga, jelo je i oblik društvene interakcije. Konačno, kuhanje i jelo su sretne i pozitivne teme. Svi ovi čimbenici čine kulinarstvo izvrsnom temom za televizijske emisije', rekao je direktor programa RTL Televizije Kasper Pflueger.
S njim se slaže i producent showa
'Možda samo kvizovi i talk showovi opstaju jednako dugo kao i kulinarske emisije. Hrana je magična, ima taj jedan erotski trenutak u sebi i gledateljima je neodoljiva', objašnjava Taraba.
S druge strane, direktor programa Nove TV Siniša Svilan kaže kako se fenomen gledanosti MasterChefa može i drukčije objasniti.
'Gledano kroz prizmu
'Na primjeru
Koje god bilo objašnjenje za silnu popularnost kulinarskih emisija, jedno ipak ostaje sigurno – provedete li dnevno tri sata uz kulinarske emisije – ne ostaje vam baš previše vremena da se posvetite vlastitom obroku!
Večera za 5 : Gledateljima čak 2115 recepata na izbor
Iznimku većine kulinarskih emisija u kojima profesionalni kuhari imaju glavnu ulogu čine
'Današnje kulinarske emisije ne bismo karakterizirali kao kulinarske emisije u klasičnom smislu riječi. Iz nekadašnjih formata u kojima je jedan kuhar kuhao pred kamerama kako bi gledatelji mogli učiti od njega kulinarske emisije razvili su se zabavni formati zasnovani na kuhanju, hrani i, najvažnije od svega, društvenoj interakciji. To posljednje je po mom mišljenju najzaslužnije za uspjeh
'U
Do sada je snimljeno osam sezona te serije, 705 epizoda, dakle gledatelji su mogli vidjeti tri puta toliko recepata za predjelo, glavno jelo i desert. Najveća ocjena 5,0 darovala se rijetko – čak 12 puta, najniža ocjena za večeru bila je 2,3, a najčešći meniji sadržavala su mesna glavna jela i voćne deserte. Najmanje su se spravljale veganske delicije.
Kod Ane : Dolaze novi kuhari
Vjerojatno ne postoji ljubitelj hrane u Hrvatskoj koji nije pokušao spraviti neki recept Ane Ugarković ili barem poslušao neki njezin savjet.
'
Stéphan Macchi je naš Jamie Oliver?
Nekome ne baš drag, a drugima omiljeni kuhar Stéphan Macchi u tri sezone
'Moje je mišljenje kako za popularne televizijske kuhare vrijedi isto pravilo kao i za druge popularne televizijske ličnosti: trebaju biti karizmatične, otvorene osobe koje su sposobne uspostaviti vezu s drugima, a također trebaju imati i bogato iskustvo i autoritet na svom području. Stéphan Macchi izvrstan je primjer osobe koja ima sve te karakteristike i vrlo smo sretni što surađuje s nama', objasnio je direktor programa RTL Televizije Kasper Pflueger.
Jelovnici izgubljenog vremena - sasvim drugačiji svijet
Sasvim drukčiji kulinarski format Veljka Barbierija savršeno spaja sve čari kulinarstva – provjerene recepte vrsnih kuhara, tradiciju i zanimljive legende o hrani koje svakoj emisiji daju čarobnu notu. Nije ni čudno da s nestrpljenjem očekujemo nove nastavke.
Kuhanje je vještina koju ljudi cijene, zato kuhari postaju - prave zvijezde
Rijetko će koji kuhar ponoviti slavu Jamieja Olivera, ali dvojica koju zovu njegovim nasljednicima na dobrom su putu. Obojicu gledamo na RTL-u,
'Uspjeh kulinarskih formata ovisi o osobi koja ga prezentira. Dakle, o kuharu/voditelju kojega gledamo i koji nam prezentira priču. On, uz činjenicu da mora biti vrstan stručnjak u svome zvanju, mora imati i ono nešto što nekoga čini televizijskom zvijezdom', smatra Siniša Svilan, direktor programa Nove TV.
On se ne čudi što su ljudi poput Olivera ili Ramseya veće zvijezde od nekih TV prezentera, glumaca ili glazbenika. 'Kuhanje je vještina koju ljudi cijene i kada je neki kuhar dobar u tome i u prenošenju tog znanja na druge, jasno je da postaje zvijezda', objašnjava producent Nebojša Taraba.
arti-201105140144006


















