
Loš ukus, odvratno čudovište i mlazovi krvi u ekstravagantnom žanrovskom miksu redatelja Slagalice strave

Problem suvremene kinematografije je što je često dozlaboga dosadna i predvidljiva. Jesu li pravi razlozi tome nekreativnost, nedostatak odvažnosti, studijske prepreke, ekonomski ili neki drugi - stvarno više nije bitno. Doima se kao da je već sve manje-više viđeno, pa uz blagodati streaminga i kućnih kina, ljude nije tako lako izvući iz ugodnosti domova kako bi darovali dragocijeno vrijeme kino-iskustvu.
Ponekad to znači da će propustiti nešto što barem nastoji biti drugačije, upravo tamo gdje je doživljaj filma u pravilu najpotpuniji. Nešto što će zagolicati maštu, iznenaditi, poigrati se s očekivanjima, šokirati i isprovocirati na razmišljanje. Takav je jedan iznenađujuće zanimljiv film, koji se može pogledati u kinima, horor
Razumijem, ali šteta. Jer u takvim se filmovima nerijetko krije puno više nego što se nazire na površini. Ne samo da mogu proširiti iskustvo, nego sadrže potencijal za društvenu ili političku kritiku, psihoanalizu i filozofsku refleksiju, kao i poticaj na razmišljanje o povijesti filma, utvrđivanje skrivenih veza i sl.
Potkopavanje očekivanja
No, film je, između ostalog, referencijalno vrelo karakteristično za postmoderni film koje se hrani gledateljevim poznavanjem povijesti horora. Naime, pažnju i interes od samog početka održava uspješnim potkopavanjem i izokretanjem tipičnih (žanrovskih) očekivanja, pretpostavljajući da će gledatelj kultiviranom prosudbom moći razumjeti i interpretirati ono što vidi i čuje. Tijekom prve sekvence, film signalima navodi na dojam da gledate klasični znanstveno-fantastični film strave obilježen prijetnjom nečeg nepoznatog, ali čudovišnog, unutar eksperimentalnog okruženja istraživačke bolnice 1993. godine. Doduše, estetski gledano, naizgled u jeftinoj
Ali ne zadugo. Film nas potom baca iz prošlosti u prilično drugačije oblikovanu sadašnjost, nagovještavajući implikacije onoga što je bilo na ono što dolazi. Slika izgleda puno bolje i oku ugodnije, gotovo noirovski, s kjaroskuro osjećajem za svjetlo i sjenu te neobičnim rakursima. Žanrovski gledano, film prelazi u psihološki horor i obiteljsku dramu ispunjenu tjeskobnim sumnjama, poput
Međutim, tijekom noći se počinju događati neobične stvari. Dereka bude šumovi koji ukazuju na provalu uljeza u kuću. Jezivi zvuk upaljenog blendera, otvaranje vrata hladnjaka, crna silueta na trosjedu koja gleda najednom upaljen televizor. Derek pali svjetlo, a silueta misteriozno nestaje. "Dobro, evo još jednog nadnaravnog horora s demonom u ukletoj kući", pomislit ćete, prije nego što se prizor ne prekine a pažnja filma ne usmjeri na iznenadno buđenje Madison. I dalje s krvavim potiljkom odlazi pogledati što se zbiva u dnevnoj sobi gdje pronalazi ubijenog Dereka i kraj njega crnu demonsku pojavu koja je počinje progoniti.
Očekujte neočekivano
Suprotno očekivanjima, prizor se zaustavlja rezom. Policija i istražitelji dolaze na mjesto zločina, a Madison se budi živa u bolnici, gdje saznaje da je u metežu izgubila dijete. Zašto ju je ubojica poštedio? Tko je ubojica i je li uopće stvaran? Madison postaje poput vidjelice koja je na tajanstveni način povezana s ubojicom i zločinima što će uslijediti. Film zadobiva karakteristike detektivskog filma, cijelo vrijeme plešući na tankoj liniji između horora, misterije, trilera, nadnaravne fikcije, filma osvete i akcije, postajući više nego jasno da možemo očekivati neočekivano.
Režiju potpisuje James Wan, već etablirani australski redatelj horora poput
U osnovi
Loš ukus
Naravno da se neće svidjeti svakome, možda i samo užoj grupi fanova horora, ali ako mu pružite priliku, film će vam prirediti divlju vožnju pomiješanih emocija, a sve će kulminirati, za razliku od
Držeći se krilatice "manje je više", Wan je pametno strukturirao film na takav način da je sve do zadnjeg dijela filma ostavio gledatelju na razmišljanje o prirodi veze ubojice i Madison, otkrivajući detalje misterije polako i postupno. U konačnici, na dubljoj razini simboličkog značenja,


















