
Nisu baš odvratile ljude od pušenja, ali dovele su do procvata potpuno novog biznisa

Zavod za javno zdravstvo tvrdi da još nema točne podatke, no dodaju da je cilj takvih fotografija i upozorenje 'koliko je god moguće odvratiti od pušenja, a pogotovo mlade ljude koji su najugroženija populacija'.
Posljedice ovakvih upozorenja ne osjećaju se u duhanskoj industriji, ali osjećaju se u novčanicima jer nas je prilagodba toj direktivi Europske unije stajala oko 30 milijuna eura. U međuvremenu je došlo i do procvata biznisa izrade zamjenskih kutija koje bi prekrile užasne fotografije na kutijama cigareta.
'U ovih posljednjih 100 dana se ništa drastično nije promijenilo u volumenu prodaje proizvoda kao takvih, što je pokazalo zapravo, kao i na drugim tržištima, da nije došlo do smanjenja konzumacije duhanskih proizvoda', rekao je za HRT direktor regulatornih poslova u TDR-u Josip Lozančić.
Osim fotografija koje služe kao upozorenje pušačima, na kutijama cigareta nalazi se i besplatni broj telefona za pomoć HZZO-a. Glasnogovornik HZZO-a Nenad Korkut kaže da su linije na samom početku bile užarene.
'Najveći interes smo imali u početku - u ožujku oko 300 poziva, ali svaki mjesec je tu negdje oko 150-200 poziva', rekao je Korkut za HRT.





















