RIMAC ĆE OD EU DOBITI MILIJARDU I POL KUNA? /

Želi razviti automobil kojem ne treba vozač i integrirati ga sa ZET-ovim vozilima

Rimac automobilima bi putem Plana oporavka iz Europske unije mogla stići milijarda i pol kuna za razvoj autonomnog vozila kojem nije potreban vozač

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Tvrtka Rimac automobili mogla bi preko Plana oporavka iz Europske unije dobiti milijardu i pol kuna za razvoj automobila bez vozača, piše u četvrtak Jutarnji list. Nacionalnim planom oporavka i otpornosti u vrijednosti 6,3 milijardi eura, kako doznaje dnevnik, privatni poduzetnici ipak će moći dobiti izravno najmanje 30 posto sredstava, ne 10 posto kako se prvotno planiralo, a jedan od projekata koji će Hrvatska kandidirati na prijedlog Ministarstva prometa jest i velika investicija vlasnika Rimac automobila, Mate Rimca.

Gradnja prateće infrastrukture u Zagrebu

Riječ je, kako je potvrđeno Jutarnjem listu, o investiciji u istraživanje, razvoj i proizvodnju vozila nove mobilnosti i prateće infrastrukture koja se mjeri u stotinama milijuna eura i koju bi Rimac do 2025. razvijao u Hrvatskoj, a Planom bi Europska unija mogla Rimcu sufinancirati oko 200 milijuna eura. Točnije, Rimac planira razviti novi ekosustav urbane mobilnosti integriran s javnim gradskim prometom u Zagrebu. I to razvijanjem električnog vozila pete razine autonomije koje je sposobno voziti bez čovjekove asistencije, a njime se upravlja samo umjetnom inteligencijom, putem kamera i senzora.

Drugi dio projekta obuhvaća razvoj i gradnju infrastrukture za ta vozila koja će služiti za njihovo održavanje i čišćenje, a objekt bi trebao biti dio multimodalnog terminala u Zagrebu te bi se na taj način Rimčeva vozila povezala sa ZET-ovim tramvajima i autobusima te prigradskom željeznicom. Dio je projekta, naravno, i razvoj softverskog rješenja uz pomoć kojeg bi se upravljalo cijelim prometom. Ukupna investicija procjenjuje se na više od 3,4 milijarde kuna, projekt je trenutačno u fazi razvoja autonomnog vozila, dovršen je i prototip, a serijska proizvodnja flote od 700 vozila koja bi mogla zamijeniti velik broj taksi-vozila, a koja će se financirati sredstvima tvrtke, planira se od 2024.

Testiranja za dvije godine

Razvoj infrastrukture planira se za sljedeću godinu, a sve bi bilo spremno za testiranje 2023. Integracija s terminalom, pak, planira se za 2024. U tvrtki Rimac automobili nisu mogli puno reći o projektu jer čekaju službenu odluku Europske komisije koja bi Nacionalni plan trebala prihvatiti na ljeto, ali kažu da bi se vozila nove mobilnosti trebala razvijati u sklopu njihova kampusa koji planiraju graditi, ali i u novim pogonima, gdje se planiraju velika ulaganja i dodatna zapošljavanja, donosi Jutarnji list.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Pročitaj i ovo
najčitanije
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Izdvojeno
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx