
Europski Tesla: Ako preuzmu Bugatti, Rimac automobili vrijedit će milijardu dolara

Rimac automobili navodno se, pišu mnogi mediji, obogaćuju za još jedan senzacionalni model - preuzimaju slavni Bugatti od Volkswagena.
Ako se stvarno ostvari ova vijest, koju su jučer prvo objavili njemački Manager Magazin, Reuters, a onda i britanski Car Magazine , onda bi Hrvatska već do kraja ove godine mogla imati tehnološku kompaniju vrijednu milijardu dolara.
Nitko nije još potvrdno dao izjavu, niti su iz Rimca htjeli komentirati nagađanja i objave. Jedino je voditelj komunikacija Bugattija Tim Bravo istaknuo da je Bugatti protekle dvije godine poslovao pozitivno i da mu prodaja od početka ove godine ide jednako dobro kao i lani, i to unatoč pandemiji.
Gostujući prije tjedan dana u Zagrebu na konferenciji Poduzetnički mindset 2020, Rimac je izjavio da priprema novo veliko iznenađenje. Nije htio otkriti druge detalje, osim što je dodatno istaknuo kako mu se širi tvrtka i kako radi s Porscheom, spomenuvši i modele Bugattija i Lamborghinija.
Izvori bliski upravi VW grupe navode da ona želi Rimčevu tehnologiju, koja iako se razvija svuda po svijetu ipak ne daje posvuda jednake rezultate. Mate Rimac je u svojih preko deset godina poslovanja uspio razviti nekoliko električnih automobila. Električna su vozila, odnosno dijelovi za takva vozila, u samoj srži razvojne politike VW-a. Volkswagenov je plan stoga povećati vlasnički udio u Rimac Automobilima da bi stekao što više know-howa, a zauzvrat omogućiti Mati Rimcu da mu startup postane jednorog, piše Jutarnji list .
Porsche i Rimac
Još 2018. Porsche je stekao deset posto udjela u Rimac Automobilima. U 2019. kupili su još 5,5 posto. Porsche je tako postao dio dobrog društva: među ostalim ulagačima su Hyundai, Jaguar, Koenigsegg i Magna. Mate Rimac je još prošle godine mogao nabrojati 15 automobilskih tvrtki i modela s kojima surađuje, što uopće nije loše za firmu koja je započela s radom 2009. godine. Sada on zapošljava više od 600 ljudi specijaliziranih za elektromobilnost, razvoj baterija i radnu elektroniku.
Rimac bi mogao biti nazvan europskim Teslom, no dok je tvrtka Elona Muska u posljednje tri godine proizvela više od 600 000 automobila Model 3 i Y, Mate i njegov tim su napravili tek pregršt električnih hiper automobila. Prvi je bio Concept One, predstavljen 2011. godine i od kojeg je napravljeno samo osam modela, prenosi Car Magazine . Najnoviji je C-Two koji još nije ušao u proizvodnju. Najveći sekundarni dioničari Rimčevih automobila su Porsche, Camel Group (kineski proizvođač baterija) i kineski investitor. Iako se stvarna vrijednost Rimca tek treba utvrditi, Bugatti na današnjem tržištu vjerojatno vrijedi 500 milijuna eura. Porsche bi htio većinski udio firme (49%), a za zamjenu će 32-godišnji poduzetnik dobiti marku Bugatti i srodnu infrastrukturu koja izgleda kao savršena odskočna daska za taj maleni hiper automobil C-Two.
Tvrtka vrijedna milijardu dolara?
Stoga, ako se Volkswagen preko Porschea prebaci u Rimac Automobile, Rimac dobije vlasništvo nad Bugattijem, a Porsche poveća svoj udio na 49 posto ili neki manji postotak, Rimčev će startup automatski postati tržišno vrijedan više od milijardu dolara.
















