
DP objasnio što im smeta na Kauflandovim plakatima: 'Hrvatski jezik je neprepoznatljiv'

Iz Kauflanda su za RTL Direkt poručili da se plakat odnosi na proširenje asortimana azijskim proizvodima
Domovinski pokret (DP) prijavio je trgovački lanac Kaufland Državnom inspektoratu zbog plakata na filipinskom jeziku i hindiju koji su pojavili diljem Zagreba, a predsjednik Kluba zastupnika DP-a Ivica Kukavica više je o tome govorio na konferenciji za medije u srijedu u 11 sati.
Podsjetimo, riječ je o katalozima s indijskim i filipinskim proizvodima na kojima se nalaze poruke na stranim jezicima uz prijevod.
"Jučer je DP podnio prijavu Inspektorat u Vijeću za hrvatski jezik zbog Kauflanda. To smo napravili zbog plakata na hindskim jeziku koji su toliko veliki da je dominantan u odnosu na hrvatski jezik. Radi se u biti da je taj hrvatski jezik, neprepoznatljiv. Sporno nam je naš identitet i naši, hrvatski zakoni", kazao je uvodno Kukavica.
"Bitno je za podvući članak koji izračito nalaže da se višejezične javne obavijesti i promidžbene poruke najprije moraju oblikovati na hrvatskom,a zatim na drugim jezicima. U ovom slučaju hrvatski jezik nije dominantan. Radi se o nepoštenoj poslovnoj praksi", dodao je Kukavica.
'Imamo primjere iz zapadne Europe'
"Postavlja se pitanje integracije. Jasno je na hrvatskom tržištu nedostaje radnika i politike naše Vlade su da smo dopustili uvoz stranih radnika, prvenstveno se to odnosi na Nepal, Indiju i Pakistan. Potrebno je integrirati te strane radnike, poučiti ih hrvatskom jeziku, pogotovo one koje dolaze u doticaj s Hrvatima i moraju imati vještine da komuniciraju s našim građanima. Ne želimo da se Zagreb pretvori u jednu od metropola gdje postoje kvartovi u kojima nema domicilnog jezika. Imamo primjere iz zapadne Europe i iz toga moramo učiti", nastavio je Kukavica.
"Ne želimo s prijavom plašiti sugrađane, ali želimo preteći sve pojave koje su jasne i vidljive diljem Europske unije. Vidimo koliko je integracija bitna na primjeru državljanina Pakistana koji je nakon odsluženja zatvorske kazne zbog silovanja ostao u Hrvatskoj, nije protjeran, a onda je taj užasan čin ponovio. Imamo suviše pritužbi sugrađana slične prirode i treba razmisliti i možda o promjeni zakonodavstva. Promidžba je bitna, ali profit stranih trgovačkih lanaca ne smije biti ispred potreba hrvatskog društva", istaknuo je DP-ov zastupnik.
'Reagiramo na vrijeme'
"Jasno je nama da se radi o marketinškom triku, da taj lanac itekako želi ostvariti profit, ali nama je sporan način na koji se hrvatski jezik marginalizira. Ne želimo dizati paniku, ali želimo ukazati na trendove koji su uzeli maha u zapadnoj Europi. U metropolama imamo nekih kvartova gdje ne postoji domicilni jezik, getoizaciju. Jasno je da će toga biti sve više i zato reagiramo na vrijeme i tražimo od institucija da apsolutno pomognu stranim radnicima da se integriraju", tvrdi Kukavica.
"Osobno sam imao primjer, naručio sam nedavno taksi, a kad sam mijenjao rutu, taksist nije znao ni engleski i hrvatski. To je jedan problem mene kao Hrvata koji sam želio promijeniti rutu, ali nisam mogao", naveo je Kukavica i istaknuo da vjeruje da će tema o kojoj je govorio biti tema budućih koalicijskih sastanaka vladajuće većine.
Direkt dobio odgovor Kauflanda
Neslužbeno smo doznali da je DP plakate prijavio Državnom inspektoratu jer "ne žele da Zagreb postane poput nekih drugih europskih metropola u kojima u pojedinim gradskim četvrtima dominiraju manjinski jezici i pisma".
Dodaju da se "hrvatsku kulturu ne smije podrediti profitu te da svaki gospodarski subjekt mora poštovati Ustav i zakone, konkretno Zakon o hrvatskom jeziku".
RTL Direkt dobio je pak odgovor Kauflanda, iz kojeg poručuju da se plakat odnosi na proširenje asortimana azijskim proizvodima.


















