
'Bicikliste se kažnjava jer nemaju kuda voziti, a nitko ne kažnjava one koji su takvu infrastrukturu stvorili'

Pod geslom "Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi" Sindikat biciklista u nedjelju je organizirao prosvjed s kojeg je više od 600 biciklista i biciklistkinja ponovno ukazalo na sustavno zanemarivanje problematike biciklističkog prometa i nastavak katastrofalnog stanja biciklističke infrastrukture u Zagrebu i Hrvatskoj.
'Građani drugog reda': 'Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi?'
'Građani Zagreba vape za boljim javnim prijevozom, a ne novim garažama u centru'
Prosvjedu s kojeg je upozoreno da Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu koja je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu, a slična je situacija i u većini drugih hrvatskih gradova, u znak podrške pridružili su se i roditelji s djecom, romobilisti i skejteri te dostavljači na biciklima.
Prosvjed je počeo u 15 sati ispred Muzeja Mimara, a povorka je potom s policijskom pratnjom krenula do Trga žrtava fašizma, preko Višeslavove, Držićeve, Vukovarske, Savske do Vintage Industrial Bara.
Nastavlja se graditi auto-centrične prometnice koje isključuju sigurno kretanje pješaka i biciklista, čime se stvara ovisnost građana o automobilima, upozorio je Vladimir Halgota, stručni suradnik Sindikata biciklista: ''Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu. Niti jedna staza u gradu ne zadovoljava kriterije u smislu da je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu, da ima uređenu infrastrukturu s prijelazima, da su uklonjene barijere i slično".
Upozorio je i da se loši primjeri iz Zagreba
preslikavaju na druge gradove Hrvatske, a nastavlja
se praksa ignoriranja biciklista dok se
biciklističku infrastrukturu tretira kao i prije dok
nije postojao Pravilnik koji propisuje cjelovitu,
kontinuiranu i funkcionalnu stazu.
"Put od Savskog mosta do Laništa je odsječen pa možemo vidjeti
primjere kako ljudi u invalidskim kolicima moraju tražiti okolne
putove da bi došli do odredišta", rekao je.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture donijelo je Pravilnik
o biciklističkoj infrastrukturi, u proljeće 2016. godine, a od
tada nije napravljena niti jedna staza koja funkcionira po
propisima, upozorio je predsjednik Sindikata biciklista
Tomislav Nakić-Alfirević.
Napravljeni su samo djelomični kozmetički pomaci, a ništa po pitanju sigurnosti, kvalitete i povezanosti, upozorio je Sindikat biciklista koji je svoje zahtjeve uputio prema Ministarstvu prometa, Gradu Zagrebu i Ministarstvu unutarnjih poslova.
















