
Pilot koji je spasio turista nakon kobnog skoka: 'Početnici ne mogu obavljati takve zadatke'

Po dolasku na plažu, koja je bila 'puna turista i njihovih stvari', Mrlak je procijenio da je slijetanje preopasno. Ipak, donio je izuzetno smjelu odluku
Slovenski pilot Tomaž Mrlak, koji je sa svojim kopilotom izveo iznimno smjelo slijetanje helikoptera na plažu Klančac u Hrvatskoj i spasio ozlijeđenog njemačkog turista, kaže da su slijetali i na puno manje prostore. Iako su ga mediji nazvali "herojem", on sam naglašava da je u tako zahtjevnim zadacima posebno važno iskustvo cijelog spasilačkog tima.
Podsjetimo, mladi Nijemac nije mogao odoljeti skoku u bistro more s litice visoke 17 metara, poznate pod nazivom Lozarov stup.
Nakon prvog uspješnog skoka, u drugom je teško ozlijeđen.
Smjela odluka
"Poletjeli smo za tri minute, u međuvremenu smo dobili koordinate gdje se to trebalo dogoditi, pa smo se uputili tamo, trebalo nam je oko šest minuta da stignemo tamo“, opisao je Tomaž Mrlak, član posade helikoptera koji je sudjelovao u spašavanju ozlijeđenog Nijemca, pišu 24ur.
Po dolasku na plažu, koja je bila "puna turista i njihovih stvari", Mrlak je procijenio da je slijetanje preopasno. Ipak, donio je izuzetno smjelu odluku: medicinski tim spušten je na krov dviju malih zgrada odmah iznad plaže. U tom manevru, kopilot je preuzeo upravljanje, jer je položaj bio optimalan za Mrlakovu vizualnu kontrolu.
"Iz pilotove perspektive, nije se čak ni radilo o malom prostoru, već o manjim prostorima“, kaže Mrlak.
Skromno naglašava izniman rad svog kopilota i cijelog tima.
Visokorizične zračne operacije
Nakon uspješne obrade i signala, ozlijeđeni Nijemac je ukrcan u helikopter i prevezen u bolnicu u Rijeci.
Operacije hitne medicinske pomoći helikopterom općenito se smatraju visokorizičnim zračnim operacijama, objasnio je Mrlak. Broj takvih primarnih letova značajno se povećava ljeti zbog prisutnosti turista, dok je zimi fokus na hitnim medicinskim stanjima poput srčanih i moždanih udara, gdje je brzina ključna, jer je "svaka minuta važna".
Prometne nesreće također predstavljaju važan dio njihovog rada. U Hrvatskoj su takvi slučajevi, gdje helikopter slijeće na izuzetno teške lokacije, još uvijek relativno nova praksa. Međutim, takve snimke su uobičajene diljem Europe. Mrlak naglašava da tako zahtjevne zadatke ne mogu obavljati početnici, već samo iskusni profesionalci.
U emisiji 24UR ZVEČER, Mrlak je objasnio i zašto se odlučio za rad u helikopterskoj hitnoj medicinskoj službi (HEMS) u Hrvatskoj. Nakon 20 godina službe u vojsci, gdje je stekao bogato iskustvo, tri je godine radio izvan nje. Između ostalog, godinu i pol dana letio je u Africi za Ujedinjene narode i u Kuvajtu kao instruktor Nacionalne garde. Tada je dobio ponudu da se pridruži novoosnovanoj HEMS službi u Hrvatskoj. Cijeli razgovor s njim možete pogledati OVDJE.
Kako kaže, glavni razlog povratka u regiju bila je nostalgija i želja da bude bliže domu.





















