
Kod njih je sladoled postao luksuz: Sad političari predlažu 'cjenovnu kočnicu'

Zeleni političari predložili su da barem jedna vrsta sladoleda za djecu i mlade iz siromašnih obitelji košta 50 centi
Uživanje u sladoledu na vrućem ljetnom danu za mnoge je neizostavno, no za brojne njemačke obitelji s nižim prihodima sladoled postaje luksuz. Njemačka stranka Zeleni želi poduzeti potrebne korake kako bi to promijenila.
U Berlinu kuglica sladoleda često košta više od 1,50 eura, a u pojedinim lokalima platit ćete je i 2,90 eura, s dodatkom za preljev. U gradovima poput Münchena i Hamburga cijene sladoleda mogu dosegnuti vrtoglavih četiri eura. U prosjeku, cijena kuglice sladoleda u Njemačkoj iznosi 1,81 euro, piše Fenix Magazin.
Prema statistikama, u Berlinu 17,4 posto stanovništva živi u siromaštvu. Za mnoge obitelji stoga je sladoled u slastičarnici postao luksuz koji si više ne mogu priuštiti, čak ni za svoju djecu.
Zeleni političari Benedikt Lux, Tuba Bozkurt i Marianne Burkert-Eulitz predložili su da barem jedna vrsta sladoleda za djecu i mlade iz siromašnih obitelji košta 50 centi. U pismu upućenom Njemačkom savezu za hotelijerstvo i ugostiteljstvo (Dehoga) predlažu dogovor o uvođenju "cjenovne kočnice" kako bi se pomoglo ugroženim obiteljima da uživaju u sladoledu bez straha od prevelikih troškova.
'Otvoreni smo za raspravu'
Cilj inicijative nije prisiliti sve trgovce, već ponuditi tješenje koje bi moglo smanjiti cijene i time povećati potražnju za sladoledom. Zeleni su voljni razgovarati s malim, nezavisnim proizvođačima sladoleda koji bi također mogli imati koristi od nižih cijena i veće prodaje.
Političari priznaju da su proizvođači sladoleda suočeni s visokim troškovima, uključujući skuplje najmove, energiju i plaće, što utječe na njihove marže. Unatoč tome, vjeruju da postoji prostor za smanjenje cijena.
Iz Dehoge ističu kako će se sastati s političarima i razmotriti njihov prijedlog. "Rado ćemo razgovarati sa Zelenima o ovom pitanju. Iako je izraz 'cjenovna kočnica' možda nesretan, otvoreni smo za raspravu kada se radi o djeci i mladima koji su u nepovoljnom položaju", rekao je Gerrit Buchhorn, glavni direktor Dehoge.
POGLEDAJTE VIDEO: Stranci očarani Dalmacijom, Albert iz Belgije: 'Nije jeftino, ali slične su cijene kao i u našoj zemlji'


















