TURIZAM RASTE, CIJENE DIVLJAJU /

Na moru je sve skuplje nego na kopnu. Podobnik otkrio u čemu je osnovni problem: 'Ako vam dolazi Elon Musk...'

Uz zaradu, rasla je i inflacija. Iako je turizam u prvih šest mjeseci srušio rekord – i po broju gostiju, i po noćenjima i po potrošnji, u isto vrijeme je napumpao iznadprosječan rast cijena, posebno usluga

VOYO logo
VOYO logo

Rekordi na asfaltu. Rekordi u zraku. Rekordi na moru. Unatoč mračnim prognozama o propasti sezone i krahu turizma, turistički rezultati sve su bolji,  a gostima džepovi sve prazniji.

„Malo je skupo. Nisam mislila da je toliko skupo jer su cijene otprilike kao one na koje smo naviknuli u Njemačkoj, rekla bih. Planiram potrošiti 500 eura za tjedan dana", kaže nam Njemica Luana.

Georgia iz Australije kaže da im nije bio šok jer im je rečeno unaprijed da je Hrvatska malo skuplja.

Šok je i splitskim ugostiteljima što im sve više za stolove sjedaju gosti koji paze na svaki euro. 

"Više su mlađi gosti, orijentirani su samo alkoholnom piću i da što jeftinije prođu. Lošiji su potrošači, nego prijašnjih godina", tvrdi Pjero Zahirović,  vlasnik restorana u Splitu

U prvih pola godine čak 7,5 milijuna turista

No, to je, čini se, samo dojam.

Hrvatsku je u prvih šest mjeseci posjetilo sedam i pol milijuna turista, koji su ostvarili gotovo 30 milijuna noćenja. U tom je razdoblju izdano i gotovo 200 milijuna računa, a ukupno su u Hrvatskoj ostavili gotovo 3 milijarde eura. U odnosu na lani rast je to od visokih 13 posto.

Na moru je sve skuplje nego na kopnu. Podobnik otkrio u čemu je osnovni problem: 'Ako vam dolazi Elon Musk...'
Foto: Rtl Danas Screenshot

„Ulazimo u špicu, u srpanj i kolovoz – intenzitet turističkog prometa će se pojačati i ono što očekujemo od glavne sezone da budemo u okvirima i na razinama prošlogodišnjih turističkih brojki i rezultata", kaže nam Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

U glavnom dijelu sezone, ministar turizma Tonči Glavina ne očekuje niti priželjkuje velik rast broja turista.

„Ne želimo da turizam u bilo kojem trenutku ugrožava i stvara opterećenje za kvalitetu života naših građana.“ ističe Glavina.

 Ali to se već događa. Domaći se odavno žale da im turizam nosi i veće cijene. 

Tako se, primjerice, pelene na kopnu mogu kupiti za 15 eura, dok njihova cijena na moru doseže čak 26 eura. Najobičnija pasta za zube na kopnu stoji oko 3 eura, a na obali može koštati i do 6. Čokolada, koja na kopnu prosječno iznosi 2 eura, na moru doseže cijenu i do 8 eura.

Na moru je sve skuplje nego na kopnu. Podobnik otkrio u čemu je osnovni problem: 'Ako vam dolazi Elon Musk...'
Foto: Rtl Danas Screenshot

„Cijene su za bogataše, a mi smo ovdje siromašni. Naš narod ne živi bajno, a ovi što su se snašli njima ne fali ništa, ali strancima mora da je super.“ govori nam Splićanka Silvana.

„Cijene se nikad nisu vratile na staro. Mi nemamo sezonske cijene i nemamo razliku između sezone i posezone. Mi plaćamo visoko uvijek", tvrdi njezin sugrađanin Neven.

Ministar ne bi razgovarao o cijenama

Zbog čega se mnogima čini kao da u Hrvatskoj imamo Švicarske ili Njemačke plaće...  

"Što vam bogatiji gosti dolaze to prirodno vi više dižete cijene neovisno o tome kakva je kvaliteta vaših usluga. Ako vam dolazi Elon Musk vi ćete podići cijene samo zbog njega i njegovih prijatelja. Nama je osnovni problem što su gosti koji nam dolaze bogatiji od nas i kako su bogatiji njima se cijene moraju prilagođavati", objašnjava nam Boris Podobnik, predsjednik udruge Glas poduzetnika.

 I poduzetnici, i turisti, i domaći, pa i premijer – svi bi razgovarali o cijenama, samo ministar čeka jesen. 

"U ovom trenutku je fokus na promociji. Mi smo o tome dovoljno razgovarali, s cijelim turističkim sektorom cijelu zimu i jesen kada se dobar do cijena i formira i sada više na tu temu nemamo bilo što dodati", kaže Glavina.

 I ove godine očekuje se rekordna zarada, samo je pitanje na čiji račun.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali