
Oko Thompsona se vrte enormni milijuni! Cijene će eksplodirati, evo što vas čeka!
O ekonomskom aspektu Thompsonova koncerta na Hipodromu u RTL Danas razgovarali smo s predsjednikom udruge Glas poduzetnika Borisom Podobnikom
Osim organizacijskog izazova Thompsonova koncerta, dolazak gotovo pola milijuna ljudi znači i ogromnu potrošnju, što, naravno, ima direktan utjecaj na ekonomiju.
Uzmemo li za primjer da će svaki posjetitelj koncerta potrošiti samo 30 eura, samo od toga u državnu blagajnu će se gotovo četiri milijuna eura, ne računajući trošak smještaja koji, vidjeli smo, posljednjih mjeseci nije nije zanemariv.
O ekonomskom aspektu koncerta u RTL Danas razgovarali smo s predsjednikom udruge Glas poduzetnika Borisom Podobnikom.
Koliko će država, ali i grad, što direktno, a što indirektno, zaraditi od ovog koncerta?
Pa, neke su procjene da će praktički ukupni prihodi biti negdje oko 50 milijuna eura. Međutim, to dosta ovisi o tome koliko ovih posjetitelja će tražiti smještaj, da li će to biti sto tisuća ili 200 tisuća, a ako bude 200 tisuća, bit će još više. S obzirom da znamo koliki je PDV, od 50 milijuna možemo očekivati da će se praktički sliti u državnu blagajnu i više od 10 milijuna eura.
Kada govorimo o poduzetnicima, ali zapravo i svima u lancu opskrbe, možemo tako reći, odnosno usluga zašto su već podigli cijene?
Podigli su cijene iz jednostavnog razloga. U hotelskom smještaju u Zagrebu, vi možete smjestiti nekih 10 tisuća ljudi, isto tako i u privatnom sektoru, barem što se tiče onog legalnog dijela koji se iznajmljuje. Međutim, procjena je, da će biti 100 do 200 tisuća ljudi koji će tražiti neki smještaj. Znači, puno više, ljudi će imati prostora za iznajmljivanje ne samo u Zagrebu, nego i u okolnim mjestima. A svi znamo po zakonu ponude i potražnje, ako odjednom puno ljudi traži da onda cijene rapidno rastu.
Koliko će ugostitelji dignuti cijene?
To je uvijek nekako za očekivati. Čim imate puno ljudi koji odjednom dolaze da cijene rastu gore.
Koliko vi očekujete da će ona rasti?
Možda 20-30 posto ali to je samo jedan, dva dana.
Iz Thompsonova menadžmenta kažu da je to neprihvatljivo.
Pa mogu oni govoriti. Međutim, čisto sumnjam da imaju neki utjecaj na same ugostitelje. Ugostitelji kad vide da ima jako puno ljudi koji traže hranu, traže piće, oni će sigurno dići, ali to će biti samo jedan, dva dana.
Poznati efekt Taylor Swift u svijetu da njezini koncerti zapravo donose ogromnu zaradu sredinama u kojima nastupa. Možemo li tu napraviti neke sličnosti?
Taylor Swift ili na primjer, neki veliki bend je ipak popularan u cijelom svijetu, tako da ipak moramo imati u vidu da je Thompson popularan samo u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Ali, ako npr. Čavoglave postanu popularne u Japanu ili u Americi, onda možda će ljudi dolaziti. Ipak imamo u vidu da npr. kad vi snimate neku veliku seriju, onda Amerikanci i svi ostali stranci vrlo rado dolaze. Recimo, u Dubrovnik se to snima. Međutim, nisam siguran da će isti taj efekt postojati i u ovim slučajevima.
Na koncertu se očekuje tri puta više ljudi nego na splitskoj Ultri. Znači li ti onda tri puta više zarade za Grad, ali i za građane, nego u Splitu?
E, sad to ovisi normalno koliko su bogati stranci i ovi mladi koji na primjer dolaze u Split i koliko su bogati ovi Hrvati koji dolaze na Thompsonov koncert. Vjerojatno su stranci koji dolaze u Split nešto bogatiji.
Kada govorimo o gospodarskoj i ekonomskoj situaciji, hoće li se ona preliti na ostale dane ili će to završiti na jednom danu?
Pa ja osobno vjerujem da će ipak ostati na tom danu. I cijene će biti više možda samo dva dana. A što se tiče prelijevanja, sumnjam zbog toga što to ovisi o tome da li će ovi ljudi koji će doći na Thompsonov koncert ostati u Zagrebu više dana ili će na primjer, ostati samo jedno, dva noćenja koliko se i očekuje.





















