
Šank od dva kilometra i 500 pisoara, 20 km neuništive ograde: Ali jedne stvari na Thompsonu nema...
Pozornica od 1500 kvadrata, iznad nje tisuću dronova, 2500 WC-a, tisuće zaštitara, kao i 5000 konobara na šanku dugom 2 kilometra. Detalji su to Tompsonova koncerta 5. srpnja na zagrebačkom Hipodromu. Organizatori uvjeravaju: sve će biti spremno na vrijeme, a zašto misle da nije riječ o sigurnosno rizičnom događaju - donosi Nikolina Matošević. Najmanje dva i pol sata, neviđenog spektakla, sudeći po riječima organizatora.
"Mi smo svjesni da obaramo rekord i radimo najveći komercijalni koncert na svijetu pa smo tome tako i pristupili", rekao je u petak Branimir Mihaljević, producent Thompsonova koncerta na Hipodromu.
Bit će tu 1500 metara kvadratnih bine izgrađene od 500 tona skela, 36 metara visoka pozornica, 700 zvučnika, više od tisuću rasvjetnih tijela, bacači plamena od 20 metara - osim na tlu, scenografija i na nebu zahvaljujući tisuću dronova. Sudjeluje i firma koja je radila otvaranje Svjetskog nogometnog prvenstva u Katru 2022., oprema još pristiže iz Dubaija - ruše se i produkcijski rekordi.
"Rekao sam ranije na presici da je Lady Gaga prije nekih mjesec dana na 2,5 milijuna ljudi imala 16 toreta, mi ih imamo 40, tako da svatko će imati doživljaj gdje god se nalazio. Mi ako dignemo, ako dronovi naprave hrvatsku zastavu, ona će biti veličine nogometnog terena", govori Mihaljević.
Ono čega iz sigurnosnih razloga neće biti jest vatromet. Zakupljeno je više od 380 tisuća kvadrata Hipodroma - 325 je dovoljno za pola milijuna posjetitelja. Da bi svi oni bili sigurni, podignut će se 20 kilometara neuništive ograde.
Jedan od pet potrebnih elaborata je onaj evakuacijski - rok za predaju je 15. lipnja.
Mirko Gudelj, organizator koncerta na Hipodromu, rekao je: "Centralni dio Hipodroma je cesta, ona je već napravljena i služi za komunikaciju ne između konobara nego hitnih službi. Od svake osobe medicinsko osoblje hitne službe bit će udaljeno maksimalno 40 metara."
500 pisoara i 2,500 WC-a
Na Hipodromu će biti četiri fan zone, 2 kilometra dugačak šank, pet tisuća konobara, 2 i pol milijuna bočica vode kao i cisterne, plaćat će se moći samo karticom. Na 500 tisuća ljudi osigurano je 2,5 tisuće WC-a i 500 pisoara. Potreban broj zaštitara, redara i volontera još nije definiran, ali se kreće između tri i pet tisuća. Potrebno će biti od 50 do 80 hitnih timova, a prema riječima ministrice zdravstva i organizatori će ih morati sami tražiti i platiti. Sigurno je da će kod Hipodroma biti mobilna bolnica.
Zdravko Barišić, menadžer Marka Perkovića Thompsona, rekao je: "Bit će onoliko koliko treba i koliko je propisano. Po standardima civilne zaštite i propisima. Mobilna bolnica su najčešće primjenjive varijante šatora Crvenog križa u kojima se stavi 7, 10, 20 kreveta, stavi da se pruži ona pomoć koja je moguća u tim bolnicama tipa infuzija."
Pitanje prometa i parkinga najviše je na Gradu, sastanci još traju, druga faza prometnog plana trebala bi biti gotova za četiri dana. Ono što je već gotovo jest mobilna aplikacija MPT koja bi od idućeg tjedna trebala postati glavni kanal komunikacije između posjetitelja i organizatora. Besplatna je, dostupna i na engleskom, te se može koristiti bez interneta. Uključuje čak i medicinski upitnik te 3D prikaz koncertnog prostora.
Digitalne ulaznice vrijede 15 dana
Ivan Ivkošić, organizator koncerta na Hipodromu, dodao je: "Digitalna replika koncertnog prostora jako visoke razine koja obuhvaća sve funkcionalne točke, punktove, hranu, piće, sanitarne čvorove. Ulaze, izlaze, doslovno sve što se nalazi unutar tog koncertnog prostora skupa s navigacijskim algoritmom koji će raditi shodno važećoj prometnoj regulaciji toga dana."
U aplikaciji će se moći preuzeti digitalne ulaznice, oni koji imaju fizičku ulaznicu, istu mogu skenirati. Događaj nije ocijenjen visoko rizičnim. Sva idejna rješenja Gradu Zagrebu i MUP-u poslana su još u svibnju. Zakupljeno je i oko 120 tisuća kvadrata dodatne površine.
Gudelj je dodao: "Što se tiče zone jedan, to je taj istočni parking prema INA-i dolje i ulazna zona od mosta prema Bundeku. Dovoljno se vremena dobije da se ti ljudi pregledaju, da se napravi taj pretres i provjera te ulaznice."
Ako taj dan bude jače kiše ili nevremena, zakonski rok u kojem ulaznica vrijedi je 15 dana, a ako do odgode dođe, koncert bi se trebao održati idući dan ili vikend.


















