
Kazne i do 1900 eura: Vozači pripremite se, stižu nova pravila i velika promjena
Rampe i naplatne kućice uskoro odlaze u povijest. Za manje od godinu dana kreće novi sustav naplate cestarine
Domaći i strani vozači od sljedeće će se godine morati uključiti u elektronički sustav naplate cestarina. Čekanja i gužve na autocestama više ne bi trebalo biti.
Nova pravila od studenog iduće godine
"Mislim da će to mnogo olakšati i nadam se da će se ubrzo da se realizira" smatra Bajro iz Tuzle, BiH koji je zapeo u gužvi na naplatnoj postaji Lučko pa je dodao kako je čekanje naporno, nije lako. "Ali preživimo", dodaje.
"Super, bit će manje gužve definitivno. To je bolja odluka za sve", smatra Lorenada iz Rijeke
A nova pravila od studenoga iduće godine vrijedit će na svih 1300 kilometara autocesta u Hrvatskoj.
Vozači teretnih vozila cestarinu će isključivo moći plaćati ENC uređajem, a vozači osobnih automobila mogu birati između ENC-a ili automatskog očitavanja registracije vozila.
Pa bi na ovakve prizore gužvi u sezone trebali zaboraviti.
"To obećavaju već dugo. Hvala Bogu, trebalo bi, da", kaže Radojka iz Koprivnice.
"Moglo je biti i prije naravno, ali bolje ikad nego nikad", ističe Ante Smolčić iz Lovinca.
Sve će kontrolirati 74 automobila
Uvođenje novog sustava stajat će 80 milijuna eura. Plan je na autoceste postaviti 208 takozvanih portala s kamerama za naplatu i kontrolu. Stiže i 140 staza za brzu registraciju vozila, a sve će kontrolirati 74 automobila. U svakom po četiri radnika HAC-a.
"Zamišljeno je tako da nadzornici to jest 74 vozila budu što više na granicama plus još bi se zaustavljalo i na autocesti. Pokriti će se svi izlazi tako da tu ne bi trebalo biti problema", objašnjava Anđelko Kasunić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Bit će to bijeli automobili s plavim rotirkama, oznakom za Elektronički sustav naplate cestarine, a imat će i uređaje za komuniciranje s vozačima. Ipak, stručnjaci upozoravaju - sustavi s tako velikom mrežom nikada nisu zaživjeli u Europi.
"Mislim da tehnološki nije nemoguće, ali je izazovno, kolika će biti točnost o tom potom. Najizazovniji su svakako portali koji se stavljaju na ceste. Morat će se zaustavljati promet da bi se te stvari mogle montirati. To je nešto što je - vrlo zahtjevno", rekao je Marko Ševrović, profesor na Prometnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
Iz ministarstva prometa toga su svjesni zato, kako tvrde, radovi kreću već za - tri mjeseca.
"Sustav se izvodi pod prometom što je otežavajuća okolnost i samim time zahtijeva dobru pripremu i vrijeme. Do završetka kompletne opreme na autocestama i prekvalifikacija radnika bit će završena, u tijeku su pripremne aktivnosti", pojašnjavaju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Odlazak u mirovinu ili prekvalifikacija za 2700 radnika
Uklanjanje više od 300 naplatnih kućica za nešto više 2700 zaposlenika će značiti odlazak u mirovinu ili prekvalifikaciju.
Iz sindikata tvrde da su radnici na izazove spremni, a vinjete više nisu opcija.
"Rađene su mnoge studije, odbačene su jer bi one dovele do neravnopravnosti plaćanja. Dovele bi do smanjenog financiranja HAC-a koje bi država morala nadomiriti jer netko mora platiti funkcioniranje autocesta", dodaje predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Platit će morati i svi oni koji se ne budu pridržavali novog sustava naplate cestarina. Predviđene su kazne od 300 pa do čak 1900 eura.







![[KVIZ] Koliko znaš o drveću?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/25/1309683/H-5f18143b-319f-4cf9-a218-92670a71251d-550.webp?1750840812)













