
Zašto je jeftiniji let iz Dubrovnika do Pariza nego do Zagreba? 'Imamo jednu vrlo važnu razliku'
Trenutno smo u najvećem projektu u povijesti kompanije, u projektu potpune obnove flote Airbusovima A220, kazao je Slaven Žabo, direktor komercijalnih poslova Croatia Airlinesa
Croatia Airlines slavi jer ovog tjedna uvode pet novih sezonskih linija. Zagreb je od danas povezan s Hamburgom, a letjet će još za Bukurešt, Milano, Madrid i Prag.
Na prvom letu iz Njemačke s novim Croatijinim Airbusom letjelo je 130 putnika. Upravo je obnova flote omogućila širenje mreže odredišta iz matične zagrebačke zračne luke, kažu u Croatiji Airlines.
Inače, Croatia Airlines je prošlu godinu završila u minusu od gotovo 20 milijuna eura.
Karte za letove su mnogima i dalje preskupe. Koji su planovi nacionalnog avio-prijevoznika, RTL Danas doznaje u razgovoru sa Slavenom Žabom, direktorom komercijalnih poslova Croatia Airlinesa.
Što nove linije znače za Croatiju Airlines, ali i za Zagreb?
Jako smo uzbuđeni, ovo je veliki iskorak za Croatiju, ali i za Zagreb, jer smo obnovom flote Airbusevima A 220 stvorili preduvjete za značajnije širenje mreže odredišta iz Zagreba. Navedenim linijama Zagreb ćemo činiti još prepoznatljivijim i lakše dostupnim na našim važnim tržištima.
Kakvi su podaci sada u ovoj godini što se tiče broja putnika?
U principu smo iznimno zadovoljni da danas možemo podijeliti podatak preliminarni o prvo dijelu godine jer smo imali rast čak od 10 posto u odnosu na isti period prošle godine
Ono što sve zabrinjava su cijene karata. Kako je moguće da je jeftinije letjeti iz Dubrovnika do Pariza nego od Dubrovnika do Zagreba ili obrnuto?
U principu bi morao povući paralelu da se radi o neusporedivim proizvodima, govorimo o turističkim letovima koje netko subvencionira i bitno je istaknuti kako imamo jednu vrlo važnu razliku, a to je PDV u domaćem prometu kojega na međunarodnim linijama nema.
Je li moguće očekivati snižavanje cijena karata?
Ono što određuje cijenu karata je potrošnja, ulazni troškovi samog proizvoda, potražnja na pojedinim linijama i ono što možemo svjedočit na europskom nebu što vidimo da za razliku od ostalih uslužnih djelatnosti cijene u ovoj sezoni nisu pretjerano rasle
Zabrinjavaju financijski podaci Croatia Airlinesa. Prošle godine 20 milijuna eura gubitka, prvi kvartal ove godine u gubitku. Gdje je problem?
Croatia Airlines se nalazi trenutno u najvećem projektu u povijesti kompanije, u projektu potpune obnove flote Airbusovima A220. Taj gubitak je bio očekivan i planiran iz razloga što je vrlo zahtjevna tranzicija. Sama tranzicija podrazumijeva da imamo 20 posto više pilota radi školovanja, zahtjeva nabavu rezervnih dijelova, potrebnih alata i opreme, školovanja samih posada, ali isto tako i samih rokova isporuka koji se pomiču pa je potrebno unajmljivati dodatne zrakoplove
Hoće taj gubitak biti još veći ili će se ipak smanjivati?
Po dovršetku potpunog procesa tranzicije Croatia Airlines će kad uđe u prvu sezonu s potpuno obnovljenom flotom poslovati pozitivno.



403 Forbidden
403 Forbidden
403 Forbidden


