
Kako je godina dana online komunikacije utjecala na naš mozak? Žene bi iz jednog razloga mogle postati depresivnije...

Zoom je postao ogroman dio poslovnog svijeta, s 470% porasta korištenja kod tvrtki koje imaju preko 10 zaposlenika. Zoom je ušao u (posebno engleski) jezik kao zajedničko ime za cijeli niz aplikacija, kao što je kalodont postao sinonim za zubnu pastu, primjerice.
No, kako je ova godina virtualnog rada i sastanaka, kao i učenja
"Ili ću se boriti s ovim, ili ću od toga bježati"
Ne očekujete da će se tijekom vašeg sastanka u 9 sati pokrenuti primitivni, iskonski instinkti. Ali upravo se to događa, kaže Jeremy Bailenson, profesor komunikacije na Stanfordu. Naime, ta mreža lica simulira susret u kojem ste suočeni s drugima na malom prostoru. "Buljenje" u kameru u mozgu simulira sukob ( u pravom svijetu više biste skretali pogled) i pokreće vaše instinkte "borbe" ili " bijega". Povećava dozu adrenalina.
Neverbalni internetski znaci
Nismo navikli družiti se u ovom okruženju i virtualno gledati tuđe neverbalne znakove i pratiti svoje. Osim toga, osjećamo se toliko udaljenima od drugih na pozivu da sve radimo pretjerano - glasnije govorimo, više mašemo rukama, prema studiji, prenosi CNN .
Samoevaluacija
Činjenica je (priznajte!) da neprestano gledate sebe na ekranu, više nego gledate druge. To se događa na svakom konfernecijskom videopozivu. Stalna samoevaluacija može vas učiniti stresnijima, a znanost kaže da su učinci gori za žene. Bailenson spominje zasebnu studiju koja zaključuje da žene ovako mogu postati depresivne i još nezadovoljnije.
Osjećaj zaglavljenosti
To može ograničiti naše mentalne sposobnosti. Ostajemo mirni kako
ne bismo izašli iz okvira slike, a to uzrokuje da naš um djeluje
drugačije nego kad se možemo kretati. Međutim, zapravo, "ljudi
koji hodaju, čak i kad je u zatvorenom, smišljaju kreativnije
ideje od ljudi koji sjede", kažu znanstvenici. Dakle,
videokonferencije nas doslovno sprječavaju da razmišljamo izvan
okvira




![[KVIZ] Koliko znaš o markama auta?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/04/1296689/H-1f7f2d23-9fa0-43e6-8b46-f34ec6749fe5-550.webp?1749020226)













