
Tko uopće smije na dva kotača?

Tko smije upravljati mopedom?
“AM” KATEGORIJA – mopedi, radni obujam benzinskog motora nije veći od 50 kubičnih cm ili čija trajna snaga u slučaju elektromotora ne prelazi 4 kW i na ravnoj cesti ne mogu razviti brzinu veću od 50 km/h.
Ima pravo upravljati osoba koja ima:
navršenih minimalno 15 godina
vozačku dozvolu “AM” kategorije
Tko smije upravljati motociklom?
"A 1" KATEGORIJA - motocikli sa ili bez bočne prikolice, radnog obujma motora do 125 kubičnih cm i snage motora do 11 kW (oko 15 KS) i motorna vozila na tri kotača čija snaga nije veća od 15 kW.
navršenih minimalno 16 godina
vozačku dozvolu “A 1” kategorije
"A 2" KATEGORIJA - motocikli sa ili bez bočne prikolice, čija snaga ne prelazi 35 kW.
navršenih minimalno 18 godina
vozačku dozvolu “A 2” kategorije
"A" KATEGORIJA – motocikli sa ili bez bočne prikolice i motorna vozila na tri kotača čija snaga je veća od 15 kW.
Motociklima sa ili bez bočne prikolice ima pravo upravljati osoba koja ima:
navršenih minimalno 20 do 24 godine
vozačku dozvolu “A” kategorije
Motornim vozilima na tri kotača čija snaga je veća od 15 kW ima pravo upravljati osoba koja ima:
navršenih minimalno 21 godinu
vozačku dozvolu “A” kategorije
A kategorija - potrebna minimalna dob od 20 godina.
Ukoliko vozač nema položenu A2 kategoriju, potrebna je minimalna dob od 24 godine.
Pravo na upravljanje vozilom A kategorije s navršenih 20 godina, može steći vozač koji ima vozačku dozvolu za upravljanje vozilom A2 kategorije najmanje dvije godine.
Najčešće greške i prekršaji motociklista i mopedista
precjenjuju svoje vozačke sposobnosti,
podcjenjuju ili zbog neiskustva ne prepoznaju opasnosti u prometu,
ne koriste uoće zaštitne kacigeili koriste one koje nisu homologirane ili koriste nepričvršćenu kacigu,
kreću se neprilagođenom ili nedopuštenom brzinom,
kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila (nogostupi, pješačke zone),
obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera,
upravljaju neregistriranim i vozilima kojima je isteklo važenje prometne dozvole,
upravljaju prije stjecanja prava na upravljanje, odnosno bez položenog odgovarajućeg vozačkog ispita,
upravljaju vozilom pod utjecajem alkohola,
uklanjaju blokade na mopedima.
stvaraju preveliku buku,
Najčešće greške i prekršaji vozača ostalih vozila koje ugrožavaju vozače mopeda i motocikala:
ne provjeravaju „mrtvi kut“,
skreću i prestrojavaju se bez uključenog pokazivača smjera,
oduzimaju prednost prolaska na raskrižju,
neoprezno otvaraju vrata dok se nalaze u zaustavljenoj koloni.
Vozači mopeda i motocikala su jedna od najranjivijih skupina sudionika u prometu, što potvrđuje i podatak da je u prometnim nesrećama u kojima sudjeluju mopedi i motocikli poginulo 11,11 posto od ukupnog broja poginulih (7 od ukupno 63), dok mopedi i motocikli u ukupnom broju vozila sudjeluju s manje od šest posto.
Vozači mopeda i motocikala skrivili su većinu najtežih nesreća u kojima su sudjelovali, a najčešći uzrok bila je brzina (neprilagođena ili veća od dopuštene).
Napominjemo da vozači mopeda i motocikala, kao i njihovi putnici, moraju za vrijeme vožnje na cesti na glavi nositi propisanu, homologiranu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu. Slijedom navedenog, jasno je da će nadzor mopedista i motociklista tijekom 2014. biti jedan od prioriteta Policije.
Osim nadzora vozača mopeda i motocikala u redovitom nadzoru prometa, provodit će posebne akcije pod nazivom Nadzor mopedista i motociklista usmjerene na smanjenje nesreća i činjenja prekršaja te skupine sudionika u prometu.
Vozači mopeda i motocikala ne bi trebali olako shvaćati opasnosti u prometu, moraju shvatiti da su ta vozila, kao i sva druga, opće opasna sredstva, samo što su posljedice nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala u pravilu teže ozljede ili smrtne posljedice.
Mopediste i motoriste pozivamo da poštuju prometne propise te da u što većoj mjeri koriste i zaštitnu opremu koja nije propisana kao obvezna.













