RAT NA MALIM EKRANIMA /

Sportska novinarka udarila po kolegicama: 'Vulgarno je to što rade. Ok, seks prodaje, ali....'

Sportska novinarka udarila po kolegicama: 'Vulgarno je to što rade. Ok, seks prodaje, ali....'
Foto: Profimedia
ONA SE POSEBNO NAŠLA NA UDARU: Eleonora Incardona
1 /24
VOYO logo

Svijet sportskog novinarstva, posebice onog nogometnog u kojem rade lijepe žene, nedavno je uzdrmala javna polemika koja je prešla granice Italije i postala europska tema. U središtu oluje našla se švicarska sportska novinarka Valentina Maceri, koja je bez zadrške kritizirala stil odijevanja svojih talijanskih kolegica, optuživši ih za nedostatak profesionalnosti i "ponekad vulgarnost", prenose talijanski mediji. 

Njezine mete bile su poznate voditeljice Eleonora Incardona, Diletta Leotta, Giusy Meloni i Marialuisa Jacobelli, čija je popularnost eksplodirala tijekom nedavnog Svjetskog klupskog prvenstva u SAD-u. Razlog je stil odijevanja za koji kaže da je neprimjeren za televiziju. Valentina Maceri radi za švicarsku televizijsku kuću Blue i prati Ligu prvaka.Valentina je rekla da voditeljicama nedostaje damskog stila te da su sve manje profinjene. Posebno se obrušila na Eleonoru Incardonu.

Mislim da žene trebaju biti seksi, ali uvijek sa stilom i klasom. To u Italiji ponekad nedostaje. Ovdje se snažno primjenjuje princip da seks prodaje.

"Ona uglavnom prezentira kladionicu i to čini na vrlo senzualan, ponekad vulgaran način", rekla je Maceri za Incardonu.

'Seks prodaje, ali nedostaje stila i klase'

Valentina Maceri (31), voditeljica Lige prvaka na švicarskoj televiziji Blue, nije slučajno pokrenula ovu raspravu. Kritike su se poklopile s izlaskom njezine nove knjige provokativnog naslova "F*** Female Empowerment: The Great Mistake of Modern Feminism" ("J**eš žensko osnaživanje: Velika pogreška modernog feminizma"). U knjizi iznosi jasan stav o svojim kolegicama s Apeninskog poluotoka.

"Osobno, rekla bih da je način na koji se reporterke predstavljaju uz teren u Italiji ponekad na granici", piše Maceri na Instagramu.

"Mislim da žene trebaju biti seksi, ali uvijek sa stilom i klasom. To u Italiji ponekad nedostaje. Ovdje se snažno primjenjuje princip da seks prodaje."

Ova filozofija postala je okosnica njezine javne kritike. Maceri smatra da odjevne kombinacije koje biraju njezine talijanske kolegice potkopavaju njihov autoritet i šalju pogrešnu poruku u industriji u kojoj se žene još uvijek bore za ravnopravan status. Prema njezinom mišljenju, oskudne haljine, duboki dekoltei i provokativne poze više priliče svijetu influencera nego ozbiljnom sportskom novinarstvu.

Izravan napad na Eleonoru Incardonu

Iako je njezina kritika bila usmjerena na cijelu grupu voditeljica, Maceri je u intervjuu za njemački list Bild posebno izdvojila Eleonoru Incardonu (34). Njezine riječi bile su oštre i izravne.

"Ako želite razgovarati na ravnopravnoj razini s igračima i dužnosnicima, takav pristup nije produktivan", izjavila je Maceri, referirajući se na odjevne kombinacije kolegica. "Incardona se uglavnom bavi segmentom klađenja. I to radi na vrlo seksi, ponekad i vulgaran način."

Kritika je uslijedila nakon što je Incardona privukla ogromnu pažnju svojim modnim odabirima tijekom Svjetskog klupskog prvenstva. Kap koja je prelila čašu za mnoge, pa tako i za Maceri, bila je njezina pojava na utakmici između PSG-a i Bayern Münchena. Incardona je za tu prigodu odjenula prugasto krem odijelo, no ispod sakoa nosila je samo grudnjak u stilu bralette. Fotografiju je objavila na društvenim mrežama uz poruku: "Zbogom Orlando. Krećem za New York City."

Reakcije na društvenim mrežama bile su podijeljene i žestoke. Dok su jedni hvalili njezin izgled komentarima poput "Ti si razlog zašto uopće gledam ovaj turnir", drugi su bili nemilosrdni. "Ovo je nogometni stadion, a ne plaža", "Umoran sam od voditeljica koje se oslanjaju isključivo na izgled", glasili su samo neki od negativnih komentara. Pojedini mediji čak su isticali kako često nosi haljine bez grudnjaka, što su mnogi ocijenili neprimjerenim za novinarku koja radi za uglednu televizijsku kuću.

Reakcije prozvanih i šira rasprava

Kako su reagirale prozvane voditeljice? Čini se da ih kritike nisu previše pogodile. Eleonora Incardona, koja je bila u epicentru napada, nastavila je po svom. Nedugo nakon Macerinih izjava, pojavila se na polufinalnoj utakmici između Chelseaja i Fluminensea u još jednoj smjeloj kombinaciji – kratkoj crnoj haljini. Na svom Instagram profilu objavila je video s MetLife stadiona uz opis: "Prognoza s iznenađujućim završetkom". U videu je pokušala tehnicirati s loptom, no nakon nekoliko neuspješnih pokušaja, lopta joj je pobjegla na teren, a ona je morala potrčati za njom, sve uz osmijeh. Time je poslala jasnu poruku da je kritike ne dotiču.

Diletta Leotta (33), vjerojatno najpoznatija među njima i na međunarodnoj sceni, dijelom i kao supruga bivšeg Liverpoolovog vratara Lorisa Kariusa, nije se javno oglasila o Macerinim komentarima. Međutim, njezino se ime nedavno našlo u središtu druge kontroverze. Poznata talijanska balerina Eleonora Abbagnato javno je izjavila kako se osjećala neugodno zbog "pretjerano prijateljskog" ponašanja koje je Leotta pokazivala prema njezinom suprugu, Federicu Balzarettiju, dok su zajedno radili u istoj firmi. "Jasno sam joj dala do znanja da sam ja njegova žena. Njezine obline bile su, neosporno, zastrašujuće", izjavila je Abbagnato.

Iako Leotta ni na to nije reagirala, mnogi su stali u njezinu obranu, ističući dvostruke standarde koji se primjenjuju na žene u medijima. "Ovdje se više radi o kontroliranju izgleda žena nego o zaštiti novinarskog integriteta", bio je jedan od argumenata obrane.

Cijeli slučaj prerastao je uobičajenu medijsku svađu i otvorio važna pitanja o rodnim očekivanjima, profesionalizmu i granicama u sportskim medijima. Pokrenula se rasprava o tome gdje prestaje osobni stil, a počinje profesionalni kodeks odijevanja te suočavaju li se žene u sportskom novinarstvu s nepravednim pritiskom da moraju biti i atraktivne i kompetentne, dok se njihove muške kolege ocjenjuju isključivo po profesionalnosti. Ova polemika, započeta u Italiji, postala je ogledalo širih društvenih izazova s kojima se suočava ne samo sportska, već i cjelokupna medijska industrija u Europi.

VOYO logo
Pogledaj još galerija