13 PRIMJERA /

Ovo su najpoznatije svjetske teorije zavjere: Od smrti princeze Dijane, do reptila koji vladaju svijetom

Subliminalno oglašavanje: Jeste li ikada gledali film i iznenada ste ogladnili? Ili sjedite na sofi i gledate TV i odjednom dobijete neodoljivu želju da kupite novi auto? Ako je tako, možda ste žrtva podsvjesne reklamne zavjere! Zagovornici ove teorije zavjere su Wilson Bryan Key (autor knjige "Subliminal Seduction") i Vance Packard (autor knjige "The Hidden Persuaders"), koji su obojica tvrdili da su subliminalne (podsvjesne) poruke u reklamama raširene i štetne. U 1980-ima zabrinutost zbog subliminalnih poruka proširila se na bendove kao što su Styx i Judas Priest, pri čemu je potonji bend čak bio tužen 1990. zbog navodnog izazivanja samoubojstva tinejdžera subliminalnim porukama (slučaj je odbačen). Subliminalna mentalna obrada postoji i može se testirati. Ali samo zato što osoba nešto percipira (poruku ili reklamu, na primjer) podsvjesno samo po sebi vrlo malo znači. Ne postoji nikakva inherentna korist od subliminalnog oglašavanja u odnosu na uobičajeno oglašavanje, Lako je natjerati osobu da nešto vidi na djelić sekunde; filmaši to rade cijelo vrijeme (pogledajte zadnjih nekoliko kadrova u Hitchcockovu klasiku "Psiho"). Natjerati osobu da kupi ili učini nešto na temelju tog djelića sekunde sasvim je druga stvar.
Foto: Shutterstock
Subliminalno oglašavanje: Jeste li ikada gledali film i iznenada ste ogladnili? Ili sjedite na sofi i gledate TV i odjednom dobijete neodoljivu želju da kupite novi auto? Ako je tako, možda ste žrtva podsvjesne reklamne zavjere! Zagovornici ove teorije zavjere su Wilson Bryan Key (autor knjige "Subliminal Seduction") i Vance Packard (autor knjige "The Hidden Persuaders"), koji su obojica tvrdili da su subliminalne (podsvjesne) poruke u reklamama raširene i štetne. U 1980-ima zabrinutost zbog subliminalnih poruka proširila se na bendove kao što su Styx i Judas Priest, pri čemu je potonji bend čak bio tužen 1990. zbog navodnog izazivanja samoubojstva tinejdžera subliminalnim porukama (slučaj je odbačen). Subliminalna mentalna obrada postoji i može se testirati. Ali samo zato što osoba nešto percipira (poruku ili reklamu, na primjer) podsvjesno samo po sebi vrlo malo znači. Ne postoji nikakva inherentna korist od subliminalnog oglašavanja u odnosu na uobičajeno oglašavanje, Lako je natjerati osobu da nešto vidi na djelić sekunde; filmaši to rade cijelo vrijeme (pogledajte zadnjih nekoliko kadrova u Hitchcockovu klasiku "Psiho"). Natjerati osobu da kupi ili učini nešto na temelju tog djelića sekunde sasvim je druga stvar.
3 /13
VOYO logo

Zavjera. Samo izgovaranje te riječi u razgovoru može natjerati ljude da se pristojno odmaknu. Zavjere su ponekad stvarne. Provala u Watergateu dobar je primjer političke zavjere koja se stvarno dogodila. Ali zahvaljujući algoritmima društvenih medija koji guraju korisnike prema sve emotivnijem, zavjereničkom sadržaju, širenje lažnih teorija zavjere vjerojatno nikada nije bilo lakše.

VOYO logo
Pogledaj još galerija