2000 GODINA SMO U ZABLUDI? /

Ime Lucifer izaziva jezu, ali u Bibliji nikad nije nazvan đavlom: Je li moguće da se prvotno odnosilo na nekog sasvim drugog?

Origin nije bio jedini kršćanin iz 3. stoljeća koji je vidio Sotonu u Izaijinom stihu. Tertulijan je tvrdio da je riječ o đavlu. Kasniji pisci ponovili su to tumačenje. Grgur Teolog (325-389 n.e.), Euzebije iz Cezareje (263-339 n.e.) i sveti Gilda (6. st.) povezuju Đavla s Izaijinim opisom Lucifera. U 4. stoljeću, na primjer je Grgur Bogoslov izjavio: "Priroda božanske suštine je tada prije svega poimana ljudskom inteligencijom. Štoviše, dobro je da je tako. Jer... trebali bismo, možda, izgubiti zbog ponosa, poput Lucifera, ako nam je dato prerano."
Foto: Profimedia
Origin nije bio jedini kršćanin iz 3. stoljeća koji je vidio Sotonu u Izaijinom stihu. Tertulijan je tvrdio da je riječ o đavlu. Kasniji pisci ponovili su to tumačenje. Grgur Teolog (325-389 n.e.), Euzebije iz Cezareje (263-339 n.e.) i sveti Gilda (6. st.) povezuju Đavla s Izaijinim opisom Lucifera. U 4. stoljeću, na primjer je Grgur Bogoslov izjavio: "Priroda božanske suštine je tada prije svega poimana ljudskom inteligencijom. Štoviše, dobro je da je tako. Jer... trebali bismo, možda, izgubiti zbog ponosa, poput Lucifera, ako nam je dato prerano."
9 /12
VOYO logo

Mnogi kršćani vjeruju da su Đavao, Sotona i Lucifer tri imena za isti lik, ali tko je Lucifer? Prema mnogim znanstvenicima, Lucifer uopće nije Sotona, a jedan argument čak tvrdi da se Lucifer u Bibliji zapravo odnosi na Isusa. Uostalom, naša vizija đavla kao rogatog stvorenja koje drži vile ne potječe iz Biblije. Moguće je da naše viđenje Lucifera kao Sotone također nema biblijske korijene.

VOYO logo
Pogledaj još galerija