
Ne možete se riješiti nereda? Profesionalni organizatori se drže ovih pravila

Ove stručne metode organizacije mogu vam potpuno promijeniti pristup uređenju doma
Uređen prostor u kojem svaka stvar ima svoje mjesto cilj je kojem mnogi teže, no za većinu ostaje nedostižan ideal – najčešće zbog prevelike količine stvari koje gomilamo. Prema podacima objavljenima u Los Angeles Timesu 2014. godine, u prosječnom kućanstvu nalazi se oko 300.000 predmeta, piše Real Simple.
"Razmislite koliko prostora te stvari zauzimaju, koliko vas opterećuje osjećaj krivnje zbog njihovog bacanja i koliko vam narušavaju unutarnji mir kada nemaju svoje stalno mjesto u domu. Svaka stvar koja više nema funkciju u vašem domu oduzima mjesto onome što vam doista treba. Vrijeme je za selekciju", kaže Ryen Toft, vlasnica agencije Simply Luxe iz San Diega.
Pet pravila koje koriste organizatori prostora
Ako želite izbjeći stres i tjeskobu koju nered u domu može izazvati, važno je znati odakle krenuti i kako spriječiti da se nered ponovno nagomila.
Stručnjaci predlažu pet jednostavnih pravila koja profesionalni organizatori koriste u radu i vlastitim domovima.
1. Dajte prednost stvarima koje najčešće koristite
Izreka "daleko od očiju, daleko od srca" često se pokazuje kao ozbiljna prepreka u borbi protiv nereda. No, Marissa Hagmeyer, suosnivačica i direktorica tvrtke NEAT Method, ima praktično rješenje: strateški raspored stvari.
"Kako bismo kreirali funkcionalan prostor koji se prirodno uklapa u stil života naših klijenata, najčešće korištene predmete uvijek stavljamo na pristupačna mjesta, poput gornjih ladica ili polica unutar jednostavnog dosega ruke. Prostori koji zahtijevaju penjanje na ljestve ili saginjanje rezervirani su za predmete koje koristimo rjeđe, poput sezonskih ukrasa, posuda za posluživanje ili zimske odjeće", objašnjava.
Tako nećete svakodnevno kopati po stvarima koje vam zapravo trebaju samo jednom ili dvaput godišnje.
2. Naljepnice mogu olakšati organizaciju doma
Ryen Toft preporučuje provjerenu, iako pomalo staromodnu, metodu koja pomaže u odlučivanju o stvarima koje niste sigurni želite li zadržati. Preporučuje da nabavite paket okruglih, šarenih naljepnica te ih zalijepite na predmete u svom domu za koje još niste donijeli konačnu odluku.
Princip je jednostavan: svaki put kada upotrijebite određeni predmet, uklonite s njega naljepnicu. Nakon otprilike šest mjeseci moći ćete jasno uočiti koje predmete redovito koristite, a koje zanemarujete. Taj će vam uvid omogućiti lakšu i promišljeniju odluku o tome što zadržati, a što je vrijeme da se izbaci ili daruje.
Prednost ove metode je što vam daje prostor za razmišljanje bez pritiska trenutačne odluke. "Mnogi klijenti osjećaju nelagodu i otpor kada su prisiljeni odmah odlučiti što zadržati pa zbog straha da neće napraviti dobar izbor često duže čuvaju stvari. Ovaj pristup je puno blaži i postupno pomaže u stvaranju jasnije slike o tome što im je doista potrebno", ističe Toft.
3. Ne pokušavajte sve riješiti odjednom
Slično prethodnoj metodi, Toft savjetuje da si u kalendar upišete redovit podsjetnik za organizaciju – baš kao što biste to učinili za poslovni sastanak – i da tada odaberete samo jedno područje: ladicu, policu ili ormar.
"Neka to bude obveza koju nećete otkazati – čak ni sami sebi", naglašava. Toft vjeruje da je i 25 minuta dovoljno da učinkovito pregledate i sredite određeni prostor u domu – bilo da je to ormar s posteljinom, kutija s starom odjećom u garaži ili kuhinjski ormarić.
"Nemojte težiti savršenstvu svakog trenutka – važno je samo da redovito izdvojite vrijeme kako nered ne bi izmaknuo kontroli. Ljudi često ni ne krenu jer ih preplavi osjećaj da moraju sve odjednom. Riješite jedno po jedno i neka vas kalendar vodi", savjetuje.
4. Uvedite jednostavne sustave za organizaciju ormara
Ormar može biti ključni saveznik u održavanju urednosti i organizacije, ali istovremeno može postati i izvor problema ako se koristi za skrivanje viška stvari. Hagmeyer preporučuje tehniku poznatu kao "fascikla-slaganje".
"Ovu tehniku primjenjujem za odjeću i posteljinu, bilo u ladicama ili u kutijama unutar ormara. Kod tradicionalnog slaganja u hrpe vidljiv je samo vrh, što često rezultira pretraživanjem i neredom pri traženju željenog predmeta", objašnjava i dodaje kako slaganje predmeta uspravno, jedan do drugog, omogućava trenutačan pregled sadržaja i pritom štedi prostor.
Obje stručnjakinje slažu se da ono što nije vidljivo, najčešće i ne koristite. To može dovesti do kupnje istih ili sličnih predmeta koje već posjedujete, kao i do nepotrebnog zadržavanja stvari dulje nego što je potrebno, što na kraju rezultira stvaranjem nereda.
5. Napravite mjesto za stvari u prometnim dijelovima kuće
Postoji razlika između skrivenog nereda i nereda koji je vidljiv na prvi pogled. Prostorije poput hodnika i predsoblja često postaju mjesta gdje se nered najviše nagomilava. Rješenje je jednostavno: svakom članu obitelji treba osigurati vlastitu kutiju za odlaganje stvari.
"Svaki član kućanstva treba imati svoje posebno mjesto za odlaganje osobnih predmeta, a idealno je da to bude zatvorena kutija manjeg formata. Važno je ne stvarati previše prostora za odlaganje jer veći kapacitet često vodi do gomilanja stvari. Kada kutija više ne može biti zatvorena, znak je da je vrijeme za čišćenje", savjetuje Toft.
POGLEDAJTE GALERIJU
POGLEDAJTE VIDEO: Čišćenje i pranje bez kemikalija: Iako zvuči teško, izvedivo je





















