LANA BEDEKOVIĆ ROSANDIĆ /

Žena godine 2025. otkriva: 'Kako sam od male tvrtke stvorila regionalnu agenciju'

Titula Žene godine 2025. pripala je ženi koja već dva desetljeća pomiče granice hrvatske kreativne scene

VOYO logo
VOYO logo

Lana Bedeković Rosandić je arhitektica po struci, poduzetnica po pozivu i inovatorica po svemu što radi. Već godinama uspješno balansira poslovni uspjeh, društveni angažman i osobnu autentičnost. Njezina karijera počela je u velikim međunarodnim agencijama, a nastavila se kroz vlastite projekte, s naglaskom na strateške komunikacije, digitalni marketing i event industriju.

Žena godine 2025. otkriva: 'Kako sam od male tvrtke stvorila regionalnu agenciju'
Foto: Privatna Arhiva

Danas vodi marketinšku agenciju Alert, članicu europske mreže 27Names, i zapošljava gotovo 90 ljudi. No iza brojki, titula i priznanja stoji žena koja svoj uspjeh ne mjeri samo poslovnim rezultatima, već i utjecajem koji ima na druge – posebno žene koje tek kroče poduzetničkim putem.

O nagradi, izazovima, inspiraciji i planovima za budućnost, razgovarali smo s Lanom neposredno nakon što je službeno proglašena Ženom godine u organizaciji časopisa Zaposlena i partnera INA-e.

Kako biste se opisali u tri riječi?

Temperamentna, brza i pozitivna.

Je li vas iznenadila nagrada „Žena godine“? Što vam osobno znači takvo priznanje?

Iznenadila me već sama nominacija – i to mi je bilo genijalno. Osvajanje ove prestižne titule, posebno od magazina koji već 30 godina promovira žensko poduzetništvo i koji pratim još od početaka karijere, gdje su me s naslovnica gledale žene kojima se divim i koje su mi bili uzori – jednostavno nestvarno.

Za mene osobno, ovo priznanje znači da se trud i rad isplate. Mislim da je to i važna poruka za sve mlađe žene u Hrvatskoj koje razmišljaju o ulasku u poduzetništvo.

Žena godine 2025. otkriva: 'Kako sam od male tvrtke stvorila regionalnu agenciju'
Foto: Privatna Arhiva

Koji trenutak u karijeri biste izdvojili kao prijeloman – onaj kada ste shvatili da ste „na pravom putu“?

Rekla bih da je prijeloman trenutak bio onaj kad sam znala poslušati prave ljude u pravo vrijeme i odlučila krenuti u samostalne vode. Nitko nema staklenu kuglu i nemoguće je predvidjeti uspjeh, pa tako nikada niste potpuno sigurni da ste na pravom putu. Važno je da ste na svom putu i da radite ono što smatrate ispravnim – ostalo se nekako samo posloži, poput one "yellow brick road".

Koji vam je vlastiti event bio najveći uspjeh?

Alert je full service marketinška agencija, a naši eventi u posljednje vrijeme posebno dolaze do izražaja zahvaljujući društvenim mrežama. Ako govorimo o kampanjama, svakako bih izdvojila humanitarnu akciju Palčić gore. Što se evenata tiče, bilo ih je zaista puno koji su ostali urezani u pamćenje – i nama i drugima: od Journala, Jägermeistera, Chef’s Stagea i mnogih drugih.

Žena godine 2025. otkriva: 'Kako sam od male tvrtke stvorila regionalnu agenciju'
Foto: Privatna Arhiva

Postoji li neki projekt koji nije prošao onako kako ste ga zamislili?

Više je projekata koji nisu u potpunosti ispali kako smo planirali nego onih koji su prošli savršeno – i to je sasvim normalno u našem poslu. U event industriji ovisite o puno faktora na koje nemate utjecaj – od vremena pa nadalje.

Smatrate li da vas u poslovnom svijetu drugačije percipiraju zato što ste žena? Imate li osjećaj da se stalno morate dodatno dokazivati?

Nemam osjećaj da se moram stalno dokazivati, ali svakako postoje predrasude – primjerice, da muškarci bolje znaju digitalni marketing. Uvijek se nasmijem na to, posebno zato što sam po struci inženjerka i često iznenadim sugovornike na sastancima, jer posjedujem tehnička znanja koja se ne mogu steći na, recimo, društvenim fakultetima.

Nikad nisam gledala na muško-ženske razlike kao na borbu – jednostavno smo drugačiji u mnogim stvarima, pa tako i u poslu. Ponekad je biti žena u poslovnom svijetu čak i prednost.

Žena godine 2025. otkriva: 'Kako sam od male tvrtke stvorila regionalnu agenciju'
Foto: Privatna Arhiva

Jeste li tijekom karijere nailazili na stereotipe – primjerice, da žena ne može biti i lijepa i pametna, ili da uspješne žene nisu dovoljno „nježne“?

Naravno da jesam, ali nikad to nije bilo toliko izraženo da bi predstavljalo stvarnu prepreku za neki posao.

Vaša agencija poznata je po inovacijama. Što novo možemo očekivati iz vaše „kreativne kuhinje“ u drugoj polovici godine?

Radimo na nizu projekata koji su trenutačno u završnoj fazi – od evenata do tehnoloških rješenja za klijente. Ne volim izlaziti s informacijama prije nego što je sve finalizirano, pa ćete morati još malo pričekati.

Kad bi se snimao film o vašem poslovnom putu – tko bi vas glumio i kako bi se film zvao?

Trebala bih dobro razmisliti, ali najbliže bi to bio film "Erin Brockovich", barem u dijelu koji se odnosi na upornost, odlučnost i fokus. Možda i "Hidden Figures".

Žena godine 2025. otkriva: 'Kako sam od male tvrtke stvorila regionalnu agenciju'
Foto: Privatna Arhiva

Tko vam je najveća podrška u poslu i privatnom životu?

Definitivno moj suprug Tomislav – moj životni i poslovni partner, s kojim sam već 35 godina, još od srednje škole. Naravno, i moji roditelji te mlađa sestra.

Planirate li godišnji odmor ovog ljeta?

Naravno. Važno je uzeti vrijeme za sebe, svoje hobije, maknuti se iz svakodnevice, napuniti baterije i vratiti se s novom kreativnom energijom – jedva čekam vidjeti svoj tim i baciti se na projekte.

Kako bi izgledao vaš idealan dan bez obaveza – gdje ste, što radite i s kim ga provodite?

Idealan dan bez obaveza provodim u prirodi s kćeri, mužem i prijateljima – na skijanju, negdje na moru, planinarenju ili jednostavno doma, u dekici s knjigom ili pred televizorom.

Žena godine 2025. otkriva: 'Kako sam od male tvrtke stvorila regionalnu agenciju'
Foto: Privatna Arhiva

Kako vidite ulogu žena u hrvatskom biznisu za 5 do 10 godina? Imamo li razloga za optimizam?

Imamo! Nedavno sam se vratila iz Cannesa, gdje sam se povezala s brojnim ženama iz cijelog svijeta koje rade nevjerojatne stvari. I u Hrvatskoj vidimo sve više žena koje kroz svoje biznise ili na čelnim pozicijama rade sjajne stvari. Pratim osobito kreativne industrije, i tu su vidljivi veliki pomaci.

Da niste u marketingu i arhitekturi, čime biste se danas bavili?

Vjerojatno bih bila u nekoj drugoj kreativnoj industriji. Možda čak i u glazbi.

Što vam je guilty pleasure nakon stresnog dana – serije, sladoled ili nešto treće?

Sladoled – skoro svaki dan.

POGLEDAJTE VIDEO: Jagoda osvojila nepce žirija, Terezi donijela vespu, ali najveće iznenađenje je cijena kuglice

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali