(NE)OČEKIVANO: /

Spotify je upravo otkrio da je heavy metal popularniji od popa

Iako svaki zadrti metalac zna da A - heavy metal je zakon, i B - drugi žanrovi mu nisu ni do koljena, uvijek je lijepo vidjeti konkretne podatke koji to dokazuju.

VOYO logo
VOYO logo

Spotify je nedavno objavio gomilu brojki koji detaljno pokazuju s kolikom točnom premoći metal vlada streamanim radio- valovima. Napravljena je studija koja je trebala odrediti koji žanr ima najodanije fanove.

"Da bi izmjerili lojalnost žanru, podijelili smo broj streamova koji je svaki tipični glazbenik imao s brojem slušatelja," rekli su u Spotifyu.

Nije pretjerano iznenađenje da je heavy metal apsolutni pobjednik. Od Portugala, preko Sjedinjenih Država, pa sve do (naravno) Norveške, metal je je uvijek među prvih deset, a najčešće i među prvih pet, žanrova s najodanijim slušateljstvom.

Heavy metal je i na globalnom prvom mjestu, s pop glazbom kao daleko drugom, dok su folk i hip-hop duboko ispod.

Spotify je bazirao rezultate po slušanosti tipičnih bendova za svaki žanr, a šampioni metala su bili: Metallica, Slayer, Judas Priest, Iron Maiden, Sepultura, Pantera, Cradle of Filth i Anthrax.

Dok fanove drugih žanrova najčešće privlače najnoviji glazbenici, metalski fandom se proteže kroz generacije. Nove članove se potiče da slušaju i cijene stare bendove te da grade kronološko znanje s time da ne zanemaruju najnoviju glazbu. Širi glazbeni vidici znače i veću prodaju.

Iako takav pristup nije isključivo vezan za metalce, oni ga se definitivno najvjernije drže.

Fanovi heavy metala širom svijeta još uvijek često kupuju fizičke nosače zvukova, majice kao i tiskane časopise i fanzine.

Unatoč tome, kao i činjenici da i danas, godinama nakon vrhunca heavy metala u '80-tim i '90-tim, postoje tisuće aktivnih metal bendova šira zajednica još uvijek ne prihvaća heavy metal kao umjetnost.

Umjesto toga članci koji opisuju žanr često kao da opisuju neko novootkriveno amazonsko pleme - "Vjerovali ili ne, fanovi heavy metala postoje još i danas, u 21. stoljeću, i prakticiraju svoje čudne običaje i plemenske rituale daleko od znatiželjnih očiju..."

Kao što podaci Spotifya pokazuju, heavy metal je globalan posao, a metalci su posvuda. Komercijalni mediji i glazbena industrija sami sebi škode kad ignoriraju veliku količinu predanih, međusobno povezanih fanova većina kojih ne oklijeva potrošiti nadprosječne količine novca na svoj bend, bilo kupujući fizičke albume i majice, bilo odlazeći na koncerte i festivale.

 

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali