
Batman nikada nije trebao biti povučen iz Putinove Rusije: To je prokleto lijep film koji pruža nadu da postoje pravi heroji

Ne sjećam se kada sam posljednji put izašao iz kina istovremeno i ljutit i fasciniran.
Tako da sam ga odlučio ponovno pogledati. Ovaj put bez visokih očekivanja kakva sam imao prvi put i bez "prtljage" Burtonovih i Nolanovih adaptacija. Ipak je to tip filma koji se gleda, analizira i sluša više puta. Zaključak, ukratko: jako, jako dobar film, audiovizualno savršenstvo s prosječno dobrom pričom i solidnom glumom. Vrijednosno uspoređivati s Nolanovima ili Burtonovima nema baš previše smisla, jer su u pitanju bitno različite interpretacije, pa to neću ni činiti. Samo ću reći da je među najboljim filmovima o Batmanu. Iako su mi Burtonovi i Nolanovi filmovi bili ljubav na prvi pogled, pretpostavljam da će ovisiti o mentalnom i emotivnom stanju koji će mi Batman u koje vrijeme više odgovarati.
Najrealističniji do sada?
Neki su kritičari, pomalo brzopleto, opisali Reevesovog Batmana kao najrealističnijeg do sada, realističnijeg čak i od onog u trilogiji velikog Christophera Nolana. Međutim, koliko god bio prizemljen zbog u srži detektivske naravi i dramskih zbivanja, čini mi se da je ta estetska prosudba pogrešna iz više razloga. Kada se 2005. godine pojavio Nolanov
Reevesov film se, nasuprot tome, doima izmješteno iz konkretnog prostora i vremena u hermetično-eklektičan, visoko estetiziran fikcionalni svijet koji u jednom trenutku podsjeća na 1970-e ili 1980-e, kao da bi mogao biti smješten u vremenu
Osim što stvara svoj poseban, fantastičan, alternativni svijet na estetskoj distanci (doslovno, iako ne i metaforički) od suvremene realnosti, te obilato koristi usporavanje pokreta radi pobuđivanja psihološkog efekta nelagode ili osjećaja težine i monumentalnost, film je također iznimno stiliziran pobuđujući dojam prekrasne noćne more. Reeves kao da je doslovno shvatio kultnu rečenicu "Dolazi li u crnoj boji?" Christiana Balea iz
Zašto se Batman i Bruce čine nerazlučivo?
Mnogi su primijetili da su u Reevesovu filmu Bruce Wayne i njegov pravi identitet Batman postali gotovo nerazlučivi. Nestao je Bruceov
Poput krivnjom izmučenog Waynea u
Kao što je Reeves rekao za The New York Times, bilo mu je važno da se gledatelj zapita o pravednosti i opravdanosti osvete. Reeves je tako kroz pomalo fincherovski detektivski triler prikazao put transformacije Batmana od antiheroja prema klasičnom heroju čija je motivacija utemeljena u moralnoj obvezi pomaganja ljudima, a ne na potencijalno toksičnom zadovoljavanju nagona za osvetom. Drugim riječima, osim što rješava Riddlerove zagonetke i zločine, Batman usput otkriva zagonetku vlastitog smisla postojanja i rješava psihološke probleme uzrokovane traumatičnom prošlošću.
Mit o velikom potopu
Pripovijedanje filma se stoga često odvija iz perspektive Batmana (Brucea Waynea), ili barem iz perspektive negdje u blizini njega, što je u nekim akcijskim scenama, kao primjerice u briljantno izvedenoj automobilskoj potjeri za Pingvinom (Colin Farrell) i u Batmanovu bijegu skokom s vrha zgrade, otvorilo prostor za spektakularnu navalu adrenalinskog uzbuđenja. Akcijskih scena, doduše, nema puno. Film je primarno dijaloški, detektivski i psihološki, a akcija kada dolazi, dolazi u valovima, eksplozivno i nasilno. Primjetno je da je kamera u tim akcijskim scenama često fiksirana za neki objekt ili uz subjekt s jasnom namjerom prikazivanja subjektivne perspektive nauštrb totalne vidljivosti, jasnoće i kontrole. Reevesova je prava želja da vas u potpunosti uvuče u situaciju te da imate opipljiv osjećaj kao da je i sami proživljavate.
Reeves je stvorio novi mit o velikom potopu, s tim da ovaj put psihopat koji si umišlja da je superiorni bog odlučuje "spasiti" Gotham potapanjem njegovih griješnih stanovnika. Na simboličkoj razini Gotham predstavlja svijet, a riječ je o ispiranju grijeha i pokušaju obnove, izgradnje nečeg novog. Ali potpuno neselektivno, s krivim metodama i motivima. Film se ne može ne gledati i u stvarnom kontekstu invazije ruskog psiha, Vladimira Putina, na Ukrajinu, uz pozadinu brutalnog terora, uništavanja i beskonačnih nadanja civila da će proći kroz humanitarne koridore. Istovremeno ga je teško gledati emotivno nezainteresirano, imajući na umu da mnogi trenutno žive pod paljbom, bez vode i struje, nesigurni hoće li živi dočekati sutrašnji dan, ali isto tako i prokleto nadahnjujuće jer pruža nadu da postoje pravi heroji koji će povesti ovaj posrnuli svijet iz mraka prema svjetlu.
I zbog toga je razočaravajuća činjenica što







![[KVIZ] Koliko znaš o naočalama?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/04/1296697/H-c11c7b63-62e9-48ab-95eb-e2384188d3bb-550.webp?1749020945)










