
Brad Pitt je pronašao novo vrelo sreće: Njegova Brzina metka rapsodija je nasilja, krvi i lošeg humora

Film Davida Leitcha, nekadašnjeg kaskadera i dvojnika Brada Pitta,
Novo vrelo sreće
"Moja nesreća je biblijska. Čak i ne pokušavam ubiti ljude, a netko umre", kaže samocinično bivši ubojica, a sada pacifistički nastrojeni američki plaćenik kodnog imena Ladybug bačen u blagu egzistencijalnu krizu, koji kao da je rađen po mjeri Brada Pitta. Slično Ladybugu kada se pohvali na početku "sjajno sam, dobivaš novog i poboljšanog mene", pri kraju srednjih godina Pitt u stvarnosti izgleda svježe i poletno, eksperimentira s neobičnim modnim kombinacijama, ne shvaća se odveć ozbiljno i čini se da je pronašao novo vrelo sreće.
A očigledno je jedno od tih vrela sreće vrsta sposobnog lika od akcije, kaskadera ili plaćenog ubojice, nije bitno. Stoga i nije neobično ako se
Bilo da je riječ o samoispunjavajućem proročanstvu, slučajnosti ili sudbini, tako će biti i s novim zadatkom koji se čini takvim da ne može biti lakši - ukrcati se u superbrzi vlak metak od Tokyja do Kyota, ukrasti srebrnu aktovku punu love od braće ubojica Lemona (Aaron Taylor-Johnson) i Tangerine (Brian Tyree Henry), karikaturalnog crno-bijelog engleskog pandana Tarantinovu Vincentu Vegi i Julesu Winnfieldu, koji ju s njegovim sinom imaju zadaću vratiti misterioznom šefu Jakuza ruskog podrijetla Bijeloj smrti (Michael Shannon), te izaći na idućoj stanici.
Nelinearno pripovijedanje
Možda se film može doimati kompleksan zbog broja likova, podzapleta i nelinearnog pripovijedanja, točnije prekidanja kronološkog slijeda događanja retrospekcijama s ciljem objašnjavanja dijelova priče i karakterizacije likova, ali ga je začuđujuće lako pratiti. Glavni i sporedni likovi, posebice sedmero psihopatskih ubojica na vlaku solidno su okarakterizirani, koliko je to moguće u jednom takvom tipu filma. Mnogi od njih su na neki način humanizirani kroz odnose s drugim likovima do kojih im je stalo, pa ih možemo shvatiti, možemo suosjećati s njima, iako bismo ih u stvarnom životu zaobilazili u širokom luku.
Slično
Postmoderni film?
Ako je Tarantinov
No, za razliku od Tarantinovog radikalnog postmodernog razbijanja narativnih konvencija zbunjujućom kružnom narativnom strukturom gdje kraj postaje početak, a početak kraj, Leitchov film ima jasan, tipičan smjer kretanja prema zatvorenom kraju nakon kojega baš ništa ne ostaje neobjašnjeno ili fragmentirano. Manifestira Leitchovu pragmatičnost kao bivšeg kaskadera i ljubav prema
Ako želite pogledati običnu eskapističku zabavu šarenih boja s nekorektnim i ponekad vrlo glupim humorom, mnoštvom loših tipova i jednom ne tako nevinom fatalnom lolitom čije se sudbine nekim slučajem isprepliću, dobrom koreografijom borbi i glazbom, onda je ovo film za vas. Još više ako volite estetizirane fontane krvi, sakaćenja i brutalnosti u stilu eksploatacijskih filmova.


















