
Mala slatka tinejdžerica protiv jakih snaga CIA-e

Intelektualistički akcijski film britanskog redatelja Joea Wrighta na začudan način miksa stil hi-tech trilera s ugođajem bajki braće Grimm.
HANNA
SAD, Njemačka 2011., akcijski, 112 min.
R: Joe Wright
Gl: Saoirse Ronan, Cate Blanchett, Eric Bana, Jessica Barden, Olivia Williams
Ocjena: 3/5
Scenarij za film
O čemu se radi?
U prvoj sceni pratimo blijedu djevojčicu u lovu na jelena, nakon što ga pogodi strijelom i sustigne, ispričavajućim mu glasom kaže "Nisam pogodila srce", a zatim preciznim hicem iz pištolja prekine agoniju. Hanna je tinejdžerica koju je otac u bespućima finskih šuma istrenirao po svim pravilima CIA-e, pa i bolje: djevojčica je u stanju ubiti zakretanjem vrata bez da trepne, govori sve svjetske jezike, uključujući i arapski, zna enciklopedijske članke napamet, no nikada nije srela druge ljude.
Razlog ovakvom odgoju/dresuri jest u agentici CIA-e Marissi Wiegler, kojoj je iz nekog nepoznatog razloga iznimno stalo da Hannu i njezinog oca Erika zbriše s lica zemlje. U trenutku kad Hanna zaključi da joj je dosta života među jelenima, započinje naoko neravnopravna borba između blijede djevojčice i jakih snaga CIA-e, a za razloge spora morat ćemo pričekati gotovo do kraja filma.
Zašto gledati?
Postoji u
Mora se priznati da unatoč nemalim slabostima, film drži pažnju sve vrijeme trajanja, redatelj nabija solidan tempo, prate ga Chemical Brothersi, bez kojih ne može proći niti jedna akcijska sekvenca, a glumačka trojka u kojoj su pored Saoirse još i Eric Bana i Cate Blanchett, iako ne u svojim najreprezentativnijim izdanjima, intrigiraju, osobito Cate, koja je izvrsna čak i kad je svedena na posve jednodimenzionalnu negativku iz bajki – zlu maćehu, vješticu ili vuka.
Zašto ne gledati?
Nažalost, sve ono što ovaj film čini privlačnim, sva ta bizarna atmosfera, neobični likovi, vizualna ljepota i montažna dinamika, ostaju nedorečeni, ostaju tek mamcima iza kojih ne stoji pravi sadržaj.
Redatelj Wright jako se trudi akcijskoj formi dati neki artistički i intelektualistički štih i neprestano ostavlja dojam kao da ima nešto važno poručiti, pa pratimo kako djevojčica otkriva svijet, kako pali-gasi neonku kad otkrije struju, kako fascinirano promatra sretnu obitelj na proputovanju kroz Maroko, kako skoro ubije mladića koji je pokušava poljubiti... ukratko čekamo da taj neobičan i enigmatičan film dobije poantu kakvu zaslužuje, no umjesto nje dočekamo tek dramaturšku dosjetku, simetrični završetak filma, puku formu koja, kao što je često slučaj s nacifranim ambalažama, služi tek kako bi prikrila manjak sadržaja. Iako je riječ o filmu velikih autorskih ambicija, Wright ne uspijeva ostaviti ikakav osobni pečat. Uostalom, sličan je slučaj bio i s njegovim prethodnim ostvarenjima.
Dakle...
Ne bi bilo pošteno reći da je


















