
Još jedan feministički film u borbi protiv 'zlih' muškaraca i opresivnog patrijarhata

Marvelov filmski svijet postao je u zadnje vrijeme prepoznatljiv kao platforma lijeve ideologije, što ne bi nužno bilo toliko loše da nije prožet patetikom i klišejima, kao i da ne oskudijeva opuštenom zabavom nezainteresiranom za propagandu političke korektnosti. Stoga nije čudno što me je nakon gledanja Marvelove
Poput svemoćnog i sveznajućeg Boga, shvaćajući da stvarna moć dolazi iz nevidljivog utjecaja, Drejkov se iz sjene priprema za sudbonosni "drugi dolazak" u zračnom postrojenju među oblacima gdje provodi tajni sovjetski program Crvena soba. Kemijski kontrolirajući i podređujući umove odbačenih djevojčica njegovoj volji, stvorio je mrežu crnih udovica putem kojih ima moć utjecaja na svjetske vođe i kretanje povijesti. "Te djevojčice su bile smeće (trash). Bačene su van na ulicu. Ja recikliram smeće i dajem im svrhu", kaže spasitelj Drejkov, objašnjavajući razumu teško probavljivu premisu na kojoj počiva film.
Za razliku od prostora kaosa i beskonačnih mogućnosti nadnaravne Crvene sobe u
Odmak od 'hiperseksualiziranosti' lika
Borbu protiv Drejkova i patrijarhata predvodi od malena odgajana Crna udovica, kasnije agentica obavještajne agencije S.H.I.E.L.D i vođa Osvetnika (The Avangers) Nataša Romanoff (Scarlett Johansson), koja se prvi put na filmu pojavila prije jedanaest godina u
Naravno, kada to kaže Johansson koja je karijeru izgradila velikim dijelom zahvaljujući i svom izgleda, onda je logično da to zvuči neiskreno i otrcano, ali veći je problem što zapravo potiče oblik (samo)cenzure unutar umjetničkog svijeta koji bi trebao biti, između ostalog, zabavan prostor slobode. Kao što možete pretpostaviti, nova rodno osviještena Crna udovica ostavila je iza sebe svoju zavodničku moć klasične
Film zadovoljava tzv. Bechdelov test, tj. mjeru zastupljenosti ženskih likova u fikciji, tako da sadrži barem dvije žene s imenom koje razgovaraju neko vrijeme o temi koja se ne tiče muškaraca, reflektirajući na taj način problem rodne (ne)jednakosti na filmu. Natashina glavna superjunačka suradnica je njezina pseudosestra Jelena (Florence Pugh), također vješta Crna udovica, s kojom je odrasla u ruskoj špijunskoj obitelji uz tatu supervojnika Alekseja (David Harbour) Red Guardiana, odnosno ekvivalenta Kapetanu Americi, te mamu znanstvenicu i Crnu udovicu Melinu (Rachel Weisz).
Marvelov #MeeToo film
Feministički predznak očituje se i u gotovo osvetoljubivom portretiranju muških likova, pa pored mizoginog i poput Harveyja Weinsteina odbojnog antagonista Drejkova, tu su još Natašin prijatelj i agent Rick Mason te njezin otac. Rick je romantično zainteresiran za Natašu, ali je u odnosu na stereotip tajnog agenta previše beta da bi ju zaveo, odnosno pokušava joj se približiti kao osjećajni "davatelj" kroz prijateljstvo i brigu. Natašin tata, Red Guardian, prikazan je kao čista parodija superjunaka – fizički zapušten, neodgovorni i budalasti tip-idiot, ne toliko obdaren inteligencijom koliko sirovom snagom.
Johansson je objasnila za Yahoo da je
Primjerice, Nataša unatoč smrtonosnoj prijetnji ne odustaje od naizgled supernegativke, agentice Olege, poznate kao Taskmaster, koju je njezin otac Drejkov transformirao u ultimativno bezosjećajno oružje. Doduše, pomalo ironično, Taskmastera je većinu vremena pod maskom odigrao njezin dvojnik koji je muškarac.
Možda je ideološka pozadina razlog zašto su ocjene filma toliko visoke, možda su kriteriji gledatelja opali, a možda je došlo do degradacije prosudbe i ukusa. Ne znam. Možda bi se moglo argumentirati da je bolji od nastavka













