
Međutim, u ovom slobodnom prijevodu to je upravo način na koji Google vidi sebe i svoje ponašanje - nimalo iznenađujuće za kompaniju koja je sebi dala neslužbeni moto "don't be evil".
Nate Anderson u članku objavljenom u Ars Technica piše da je nedavno imao priliku družiti se s dvojicom top ljudi iz Googlea zaduženih za privatnost; jedna je zamjenica glavnog savjetnika Nicole Wong, a druga inženjerka zadužena za sigurnost i privatnost Alma Whitten. Prema njihovom mišljenju, Google radi dobar posao kad je riječ o borbi za privatnost svojih korisnika.
Google pohranjuje zapanjujuće količine podataka, uključujući logove. odnosno zapise o pretragama svojih korisnika na ovoj najpopularnijoj tražilici. Ovi podaci se čuvaju na neodređeno vrijeme, pa stoga pretraga kombinacije riječi kao što su ime vaše supruge i vaša adresa te fraza "otrov za miševe u njezinim žitaricama" nije baš jako pametna ideja (iako korisnici i ovako pretražuju internet)
Međutim tvrtka na kraju ipak "anonimizira" ove podatke. Zadnji oktet IP adrese se briše nakon devet mjeseci, što znači da postoje 254 mogućnosti za IP adresu u pitanju (.0 i .255 su rezervirane adrese). Nakon 18 mjeseci Google anonimizira jedinstevni kolačič (
Dužnosnici Europske unije koji se bave pitanjima privatnosti pozvali su na IP anonimiziranje (
Ipak, Whitten koji je uključen u donošenje odluka o ovim pitanjima tvrdi da je Google učinio najbolje kako bi rok čuvanja zadržao na minimumu dok istodobno i dalje može ekstrahirati maksimum vrijednosti iz tih podataka, te da se ova "vrijednost" ne odnosi samo na Google već i na korisnike.
"Prekrasne se stvari mogu napraviti s obiljem podataka", rekla je ona.
Podaci o pretragama se podvrgavaju tzv.
Ove informacije su ključne za Googleov famozni "algoritamski pristup" problemima kao što su provjera pravopisa, prevođenje na strane jezike i poboljšavanje rada svoje glavne tražilice. Bez algoritama, Google Translate ne bi mogao podržavati manje korištene jezike kao što su katalonski i velški.
Wong je čuvanje podataka i potencijal za oglašavanje sažela kroz razgovor s Andersonom dotaknuvši se tzv. bihevioralnog oglašavanja koje je u Googleu pokrenuto prošle godine. Ova vrsta oglašavanja oslanja se na velike oglasne mreže koje se protežu na mnogo web stranica, a oglasi bilježe jedinstvene kolačiče (
Google može usporediti te podatke i sastaviti popis kategorija od interesa koje su povezane s određenim korisnikom, odnosno s "kolačićem" koji je spremljen u korisnikovo računalo. Budući da većina korisnika nikada ne čisti svoje kolačiće, ovaj ciljani oglasni sustav zasada radi vrlo dobro.
Kada je Google predstavio ovaj sustav u ožujku 2009. Susan Wojcicki napisala je na Googleovom službenom blogu da je to stvar koja je dobra za potrošače, odnosno ono što u takvim prilikama oglašivači uvijek govore.
Drugim riječima, ciljano oglašavanje, po skupinama, po geografskoj lokaciji, dobi, spolu, osobnim preferencijama i sl. ne bi bilo moguće kada igrači poput Googlea (ili Facebooka također) ne bi imali mogućnost da o nama saznaju tako mnogo. Baš zato što Google o svojim korisnicima zna tako mnogo, moguće je kreirati tako uspješne oglasne kampanje koje su ovu tražilicu prometnule u jednu od najmoćnijih kompanija svijeta.














![[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!](http://cdn2.net.hr/media/2025/05/15/1112653/LS-a42b82f8-3173-11f0-9750-72c51a5f9be6-360.webp?1747926638)
[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!

Na današnji dan napustio nas je jedan od najvećih svih vremena: Njegovim odlaskom više ništa nije bilo kao prije

Ancelotti mlađi odgađa samostalnu karijeru, pomagat će ocu i na novom poslu


