
Uskrsna afera otvorila Pandorinu kutiju: uopće ne postoji pravilnik o postavljanju šahtova u tunelima!

Šaht koji se popravljao u tunelu Sv. Rok zbog čega je na uskrsni
ponedjeljhk nastala 8 kilometara duga kolona tek je jedan od 40
koji, kako tvrdi Jutarnji list, nisu ispravni i prijete
vozačima.
Zbog radova na Uskrs ekspresno je smijenjeno čak četvero direktora i voditelja. Iz Nezavisnog cestarskog sindikata tvrde da je izvještaj unutarnje kontrole poslan ministru Olegu Butkoviću napravljen nestručno, namješteno i pod pritiskom.
"Smijenjeni su nižerangirani rukovodioci, a stvarni problem i stvarna odgovornost je na upravi Hrvatskih autocesta", kazao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.
Oni kažu da se radi o obmani javnosti te da nikada nisu zaprimili izvještaj o 40 neispravnih šahtova. Tvrde brojka je znatno manja.
"
Prema izvještaju, koji HAC osporava, za loše stanje većine šahtova odgovorna je loša gradnja.
"Očito je da su radovi loše izvedeni, a razlog zašto su loše izvedeni je to što nije bilo inspekcije koja bi utvrdila kvalitetu izvedenih radova", dodaje Horvat.
A i da je bila pitanje je na što bi se pozvala jer Hrvatska od 1996. nema pravilnik o prometno - građevinskim elementima u gradnji tunela.
"Ali to pokazuje da još uvijek nema jasnih pravila o izgradnji tunela odnosno postavljenih pravila kako se trebali svi sustavi pa i ovakvi šahtovi postavljati", kaže Horvat.
Sedamnaest kilometar duga kolona bila je i lani kada su u tunelu Plasina za praznik rada mijenali okvire neispravnih šahtova. Upravo je u tom tunelu 2013. zbog puknutog poklopca šahta došlo do nesreće. Stanić upozorava da se šahtovi ne pregledavaju zbog štednje.
"Nisu samo šahtovi problematični. nas čekaju i mnoge druge situacije, rupe na sanaciji mnogih objekata jer je politika bila nećemo ulagati u nešto što će uskoro preuzeti koncesionar", dodaje Stanić.
Iz HAC-a tvrde kako će četiri problematična šahta u sv. Roku sanirati najkasnije do početka turističke sezone.
















