TURIZAM NAM VISI O NITI: /

Počela masovna otkazivanja rezervacija zbog povratka koronavirusa: 'Krenuli smo dobro...'

Kako se epidemiološka situacija ne popravlja, kako se približavamo srpnju i kolovozu i terminima dolaska, gosti su počeli otkazivati rezervacije

VOYO logo
VOYO logo

Privatne iznajmljivače očekuje vrlo teška špica ove sezone bez obzira što su kuće za odmor tražene. Osjeti se da se rezervacije otkazuju, a na sve će utjecati najnoviji razvoj događaja s epidemijom koronavirusa. "Imamo vjerne goste i ljudi koji su zaista željeli doći i do zadnjeg su držali rezervacije, međutim, kako se situacija ne popravlja, kako se približavamo srpnju i kolovozu i terminima njihova dolaska, počeli su ih otkazivati", rekla je za Novi list Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog smještaja Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Dodaje kako su se nadali da će s tim rezervacijama i onime što se odradi u zadnji trenutak (last-minute) doći do 40-ak posto lanjskih brojki, no sada to polako počinje biti upitno. Tako primjerice, navodi, ima primjer da i Slovenci, koji su nam najbliži, a koji su tijekom korone rezervirali, sada storniraju. Južnije županije posebno su ovisne o aviogostima i aviolinijama, za razliku od Kvarnera i Istre kamo lako mogu doći i vlastitim automobilom.

Gosti koji planiraju doći na jug ukazuju kako su aviokompanije poslale obavijest da tijekom srpnja i kolovoza svakodnevno prate situaciju s letovima koji u zadnji čas mogu biti otkazani. "Svi su se nadali da će biti bolje, no kako nije, bitno je odraditi i ovo što nam je ostalo za srpanj i kolovoz. No isto tako treba istaknuti da gosti, koji su ostavili rezervacije, zaista žele doći. Jedino će njihov dolazak ovisiti o situaciji na granici, karantenama i aviolinijama", zaključila je Nimac Kalcina.

Sve ovisi o epidemiološkoj situaciji

Stručnjak za obiteljski smještaj Nedo Pinezić kaže da se situacija s bukingom mijenja iz dana u dan, a na nju najviše utječe epidemiološka situacija u Hrvatskoj i povećanje broja oboljelih. Njemački Institut Robert Koch rekao je kako će svi putnici iz Njemačke koji putuju u regije koje će imati više od 50 oboljelih na 100 tisuća stanovnika, biti dužni po povratku u Njemačku testirati se ili ići u karantenu.

"Na dnevnoj bazi imamo situaciju otkaza rezervacija, ali i dobivanja novih. Ono što se podudara jest da broj oboljelih korespondira sa smanjenjem broja upita, ukazao je Pinezić. Reći će i da smo krenuli dobro i prema svemu bi mogli ostaviti cilj od 30 posto lanjskog fizičkog prometa u obiteljskom smještaju. Sjeverni Jadran, s obzirom na autoturiste stoji dobro, i vjerojatno bi se takva situacija produžila do zadarskog i šibenskog područja. Na splitskom i dubrovačkom području su, pak više orijentirani na aviogoste jer su imali transformaciju tržišta i čekaju da se uspostave letovi", kaže Pinezić.

Upozorava da će sve ovisti o epidemiološkoj situaciji i broju zaraženih, a dostignemo li 50 oboljelih na 100 tisuća stanovnika, to će sigurno imati posljedice na pad turističkih putovanja. U Njemačkoj je napravljena analiza pretraživanja na internetu koja je pokazala da su najpretraživanije kuće za odmor, slijede mobil homeovi u kampovima, apartmani i tek onda hoteli, prvenstveno manji.

Pritisak na smanjenje cijena

"I logično je jer ljudi žele biti izolirani, a to im kuće za odmor najviše garantiraju. Mi imamo relativno dobru situaciju i s apartmanima, pogotovo onima koji imaju posebne ulaze. To je niži cjenovni razred za širu publiku. Cijene su korigirane u prosjeku za 15 do 20 posto u odnosu na prošlu godinu koja je pokazala da smo dosegli cjenovni maksimum jer smo imali manjak u svim vrstama smještaja u prvoj polovini srpnja. To je bio znak da smo došli do maksimuma. Naravno da se u ovogodišnjoj situaciji vrši pritisak na smanjenje cijena", rekao je Pinezić.

Vidljivo je i kako se veće destinacije čak i izbjegavaju, već je veća potražnja za manjim mjestima gdje ljudi procjenjuju da će biti manje gužve i gdje će lakše ostvariti socijalnu distancu. Najugroženiji su južni jadranski otoci poput Hvara, Brača ili Korčule, gdje je već sam dolazak na destinaciju skup s obzirom na troškove autoceste i trajekta. Tamo su imali prilično visoke cijene jer su im dolazili gosti s prekomorskih, jakih tržišta, poput Velike Britanije.

 

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali