
Sveti Rok je treći najsigurniji tunel u Europi

Europsko testiranje sigurnosti tunela pokazalo je da je tunel Sveti Rok na autocesti A1 treći po redu, u konkurenciji od 26 tunela testiranih u 13 europskih zemalja, priopćio je Hrvatski autoklub.
Najbolje ocijenjeni tunel je francuski Duplex, a slijedi španjolski Cantalobos. Po prvi puta ocijenjen je i jedan tunel na Islandu. Od testiranih 26, 16 tunela ocijenjeno je kao 'vrlo dobro', četiri kao 'dobro', dva kao 'prihvatljivo', jedan kao 'loše' i tri kao 'vrlo loše'.
Među parametrima koji su u Svetom Roku pozitivno ocijenjeni spadaju izlazi za evakuaciju, rasvjeta, prometni radio, video nadzor, ugibališta, SOS telefoni, protupožarni sustav, plan mjera za hitne slučajeve, radio komunikacija za žurne službe, educirano i uvježbano osoblje...
Ocjenjivači iz njemačke tvrtke DMT GmbH & Co. su pak kao negativne parametre naveli predugačak ventilacijski odjeljak uzdužne ventilacije i prekratko maksimalno vrijeme korištenja respiracijske opreme za vatrogasce.
"Rezultat tunela Sveti Rok u ovogodišnjem testiranju, kao primjerice tunela Brinje ili Tuhobić ranijih godina je veliko priznanje za Hrvatsku", rekao je glavni tajnik HAK-a g. Zvonko Šmuk. Inače, tunel Sveti Rok dug je 5.759 metara, sagrađen je 2003. godine a od 2009. u promet je puštena i druga cijev tunela.
Kako je priopćio HAK, unatoč značajnom napretku mnogih tunelskih operatera, alarmantno je da 40 posto europskih tunela testiranih 2010. godine u sklopu EuroTAP-a nije ostvarilo visoke rezultate. Štoviše, nalazi testiranja upućuju kako veliki broj tunela širom Europe neće biti usklađen sa pravilima EU o sigurnosti tunela koja stupaju na snagu 2014. godine.
Neadekvatna respiracijska oprema za vatrogasce velika je prepreka i u polovici tunela učinila bi nemogućim spašavanje u gustom dimu. Česti nedostatak je i manjak sustava zvučnika što onemogućuje upozoravanje vozača o nesrećama. Nedostaci su i manjak hidranata, informacijskih ekrana na portalima, barijera za zatvaranje tunela, tamni zidovi, nedovoljno označene rute evakuacije. Petina testiranih tunela ima nedovoljno osvjetljenje i opremu za informiranje vozača putem radija.
EuroTAP je konzorcij 16 nacionalnih autoklubova iz 15 europskih zemalja, među kojima je i Hrvatski autoklub. Testiranja tunela provode se od 1999. godine, a Hrvatska se, zahvaljujući HAK-u u testiranja uključila 2004. godine.





![[KVIZ] Koliko znaš o tenisicama?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/04/1296774/H-dae6cd24-6313-40c4-980e-c7a325d8b3b1-550.webp?1749026489)








![[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!](http://cdn2.net.hr/media/2025/05/15/1112653/LS-a42b82f8-3173-11f0-9750-72c51a5f9be6-360.webp?1747926638)
[KVIZ] Samo će znalci prepoznati ovo voće!

Na današnji dan napustio nas je jedan od najvećih svih vremena: Njegovim odlaskom više ništa nije bilo kao prije

Ancelotti mlađi odgađa samostalnu karijeru, pomagat će ocu i na novom poslu


