KVALITETA I PREPOZNATLJIVOST /

Pandemija koronavirusa kao velika prilika: Znate li što je sve među 25 zaštićenih hrvatskih proizvoda?

Sad je prilika još više se okrenuti proizvodnji prepoznatljivih kvalitetnih hrvatskih proizvoda

VOYO logo
VOYO logo

Zbog pandemije koronavirusa ove su godine izostale uobičajene promotivne aktivnosti iako je 14. travnja bio jubilarna, peta obljetnica obilježavanja Dana zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda, koji baš zbog pandemije postaju još traženiji. VEZANE VIJESTI

Zagorski mlinci novi hrvatski proizvod zaštićen na razini EU-a: Znate li zašto je to važno?

U spomen na 14. travnja 2015. godine kada je prvi hrvatski prehrambeni proizvod odnosno naziv Krčki pršut registriran u Europskoj uniji kao zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla, Hrvatski sabor je donio Odluku kojom se taj datum obilježava kao Dan zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda. To je snažna poruka javnosti o važnosti očuvanja tradicije i brendiranja Hrvatske s obzirom na jaku tržišnu prepoznatljivost europskih oznaka, istaknulo je Ministarstvo poljoprivrede. U svjetlu promocije i podizanja svijesti o zaštićenim hrvatskim proizvodima u obilježavanje Dana zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda uključila se Hrvatska pošta. Ove je godine po drugi puta izdala prigodnu seriju poštanskih marki pod nazivom ''Hrvatski zaštićeni poljoprivredni i prehrambeni proizvodi'' s motivima hrvatskih zaštićenih proizvoda pa se tako mogu kupiti poštanske marke s motivima Baranjskog kulena, Ličkog krumpira i Ogulinskog kiselog kupusa. 

Podsjetimo, zaštićenom oznakom izvornosti, zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla ili oznakom zajamčeno tradicionalnog specijaliteta označeni su proizvodi čiji je naziv kao takav zaštićen u cijeloj Europskoj uniji, a proizvode se u skladu s propisanim specifikacijama proizvoda. Zaštitom naziva proizvođači štite ugled svog proizvoda od zlouporabe.

Autor dizajna maraka je Duje Šegvić, a autori fotografija su Hrvoje Matijević (baranjski kulen), Tihana Bošnjak Šegvić (lički krumpir), Duje Šegvić (ogulinski kiseli kupus / ogulinsko kiselo zelje). Marke su izdane u arčićima od devet maraka, tiskane u nakladi od 100.000 primjeraka po motivu, a Hrvatska pošta je izdala i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Nominalna vrijednost maraka je 6,50 kuna.

VEZANE VIJESTI

Luka različitosti u punom sjaju: Rijeka uz Galway dobila i prigodnu poštansku marku

Ako ne znate što se sve nalazi na popisu hrvatskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda čiji je naziv registriran na razini Europske unije, obnovite znanje: Zaštićeno oznakom izvornosti:

Ekstra djevičansko maslinovo ulje Cres

Neretvanska mandarina

Ogulinski kiseli kupus / Ogulinsko kiselo zelje

Istarski pršut / Istarski pršut

Krčko maslinovo ulje

Korčulansko maslinovo ulje

Paška janjetina

Šoltansko maslinovo ulje

Varaždinsko zelje

Slavonski med

Istra

Paška sol

Paški sir

Zaštićeno oznakom zemljopisnog podrijetla:

Krčki pršut

Baranjski kulen

Lički krumpir

Drniški pršut

Dalmatinski pršut

Poljički soparnik / Poljički zeljanik / Poljički uljenjak

Zagorski puran

Slavonski kulen / Slavonski kulin

Međimursko meso 'z tiblice

Lička janjetina

Zagorski mlinci

Bjelovarski kvargl

Da Hrvatska ima bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom i tradicionalnim načinom proizvodnje, istaknula je ministrica poljoprivrede Marija Vučković: ''Iako smo najmlađa država članica Europske unije možemo biti izrazito zadovoljni jer danas imamo 25 poljoprivredna i prehrambena proizvoda čiji naziv je zaštićen kao zaštićena oznaka izvornosti ili zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla na razini Europske unije''. ''Također, značajan broj proizvoda za koje je postupak zaštite naziva odnosno registracije oznake u tijeku, ukazuje kako su proizvođači, posebice oni mali, postali svjesni značaja dodane vrijednosti koju njihovi proizvodi imaju te važnosti standardiziranja kvalitete i prenošenja poruke potrošaču o kupnji tradicionalnog proizvoda provjerene kvalitete'', dodala je ministrica. I poručila da ''u ovom specifičnom razdoblju kada smo pogođeni pandemijom COVID-19 trebamo prepoznati priliku i još se više okrenuti proizvodnji naših prepoznatljivih kvalitetnih hrvatskih proizvoda''.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali