odmor u jaknama /

Od 1200 hotela, otvoreno 400. Zavirili smo u one koji rade i zimi i otkrili njihovu tajnu

Mnogi su zatvorili ranije zbog drastičnog rasta troškova energenata, ali neki su se i na to pripremili

VOYO logo
VOYO logo

Na odmor se ide i u zimskim jaknama! Riječki hotel s pet zvjezdica nudi top uslugu, snizio je cijene za 30-ak posto pa ima posla. Dejan Bosak iz Krapine je u hotelu treći put.

"Da radi čitavu godinu to je izvrsno, tako da bilo bi dobro da čitava Opatija i čitava Rijeka rade čitavu godinu, mi smo iz Krapine i Zagreba tako da u principu sve što radi čitavu godinu donosi zaradu", govori nam Dejan.

Od 1200 hotela u zemlji, jučer je promet imalo njih 400. Njihova su zatvaranja zbog drastičnog rasta troškova poslovanja počela dva tjedna ranije no inače. Riječki hotel s 200 soba ipak će raditi.

Nikola Špehar, voditelj marketinga hotelske kuće u Rijeci, kaže nam: "Cijene energenata jesu povišene, no sam objekt je izgrađen prije nešto manje od godinu i pol i tprojektiran uzimajući u obzir najviši stupanj energetske učinkovitosti. Veliku pozornost pridajemo edukaciji zaposlenika o uštedi energije i kako odgovorno upravljati s istom."

Imaju stalne radnike koji su dio globalnog hotelskog brenda pa kada je u Rijeci manje posla, mogu na usavršavanje u sestrinske hotele po Europi i Bliskom istoku. Ninoslav Aleksić, voditelj restorana hotela u Rijeci, tako je u 21-oj promaknut i vodi restoran. Govori nam: "Radio sam u Amsterdamu, u Haagu kada smo otvarali jedan bar i restoran i bio sam sada na Mallorci."

Mnogi nisu te sreće, pogotovo zimi kada idu kući na čekanje. Eduard Andrić, predsjednik Sindikata turizma i usluga Hrvatske, otkriva nam stanje: "Oko 42.000 radnika radi u hotelskoj industriji za stalno. Od tih stalnih moglo bi 15-ak tisuća doći u poziciju da nemaju punu plaću nego da završe na minimalnoj plaći."

Velike hotele zimi je nemoguće napuniti, pa država kroz EU fondove potiče izgradnju manjih obiteljskih hotela. Opatijski hotel s 15 soba i 5 apartmana radi cijelu godinu.

Direktor tog hotela Mirzet Jusufagić govori nam: "Tko misli dugoročno radit, tko drži do sebe, pogotovo hotelske kuće koje su respektabilne, one moraju raditi, ne mogu biti malo raditi malo ne raditi - gost izgubi povjerenje, na kraju krajeva izgubite i personal koji je danas najvrjedniji."

Hrvatska zimi ostvaruje 5% ukupnog turističkog prometa, pa otprilike toliko objekata i radi.

Predsjednik Udruženja hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba govori nam: "Dugoročno i kratkoročno je uvijek loše kad se dešavaju ovakve oscilacije i mislim da svi skupa imamo dovoljno vremena da razmislimo o nekim potezima i da se kvalitetno pripremimo za iduću godinu."

Hoteli se ove godine zatvaraju ranije no inače, bit će dobro ako se dogodine ne otvore puno kasnije no inače.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali