
Nijemci objavili oštru analizu Thompsonovog koncerta: 'Ratni romantizam i rehabilitacija fašizma'

'Koristi ustaške slogane, a zatim tvrdi da nije znao ništa o njihovoj povijesti ili tvrdi da, iako su ih koristili hrvatski fašisti, oni s njima nisu imali nikakve veze', piše autor o Thompsonu
Njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) u nedjelju se u tekstu pod naslovom "Desničarski ekstremistički slogani na najvećoj hrvatskoj pozornici" osvrnuo na koncert Marka Perkovića Thompsona na Hipodromu.
"Kič, ratni romantizam, katoličanstvo i rehabilitacija fašizma: Veliki koncert glazbenika Marka Perkovića govori o Hrvatskoj više nego što bi zemlja htjela", istaknuo je autor Michael Martens u uvodu teksta.
Autor podsjeća da je organizator izvijestio o brojci od 504 tisuće ljudi na Hipodromu, a čak i ako je stvarna brojka manja, Martens navodi da je ipak najveći koncert u Hrvatskoj i jedan od većih u europskoj povijesti. Ta činjenica "govori o Hrvatskoj više nego što bi zemlja htjela", tvrdi Martens.
'Rehabilitacija fašizma'
U tekstu autor navodi da Thompson, kojeg potpisuje kao hrvatskog nacionalističkog glazbenika, desetljećima ima poslovni model kojim svoj ugled domoljuba ne koristi isključivo za zaradu, već i za rehabilitaciju ustaškog režima. Martens navodi da Thompsonova najpoznatija pjesma dosad "Bojna Čavoglave" počinje pozdravom "Za dom spremni", koji uspoređuje s nacističkim pozdravom "Heil Hitler". Autor ističe da su Thompson i publika na Hipodrom izveli duet, odnosno da je pjevač uzviknuo "Za dom", a tisuće su mu odgovorile "spremni".
Ipak, podsjeća da su "Čavoglave" nastale 1991. godine dok se Hrvatska borila protiv velikosrpske agresije i Jugoslavenske narodne armije te se nalazila u sličnom položaju kao i Ukrajina danas. Međutim, Mertens poručuje da je Perkovićeva tvrdnja o tome da je "Za dom spremni" povijesni slogan samo izgovor te da se on ne može odvojiti od konteksta koji je dobio u razdoblju Drugog svjetskog rata.
Metoda koju Thompson koristi
Piše i da Thompson koristi jednostavnu metodu - nešto kaže, ali onda tvrdi da to nije mislio. "Koristi ustaške slogane, a zatim tvrdi da nije znao ništa o njihovoj povijesti ili tvrdi da, iako su ih koristili hrvatski fašisti, oni s njima nisu imali nikakve veze. Koristi činjenicu da u Hrvatskoj doista postoje velika pitanja koja su desetljećima bila tabu, posebno masakr u Bleiburgu koji su počinili komunistički partizani 1945. Međutim, Perković jednostavno popunjava takve praznine u raspravi novim povijesnim iskrivljenjima", navodi Martens u tekstu.
Spominje i riječi hrvatske muzikologinje Lade Duraković, koja je nedavno naglasila da je Thompson "dio državne kulturne politike". Martens kaže da su veze očite te da hrvatski premijer Andrej Plenković ne želi riskirati antagonizam prema pjevaču. Navodi i da katolička crkva igra središnju ulogu u Thompsonovim produkcijama te da je na svoj koncert pozvao umirovljenog biskupa koji je čitao molitvu.
"U Hrvatskoj se, međutim, stotinama tisuća Perkovićevih sljedbenika suprotstavlja sličan broj ljudi koji snažno odbacuju njegovu mješavinu kiča, ratnog romantizma, katoličanstva i rehabilitacije fašizma. Rasprava o Perkovićevom rekordnom zagrebačkom koncertu stoga će još dugo zaokupljati Hrvatsku", zaključuje autor u tekstu.
POGLEDAJTE VIDEO: RTL Dosje - Donosimo vam računicu koncerta Marka Perkovića Thompsona


















