KRSTIČEVIĆ SVJEDOČIO O TRAUMATIČNOM ISKUSTVU: /

'Helikopter je poletio, ali smo odmah počeli padati. Za sekundu smo bili na tlu'

Na Općinskome sudu u Vukovaru u utorak je počelo suđenju pilotu Robertu Gariću, optuženom za pad vojnog helikoptera u krugu vojarne 204. vukovarske brigade u Vukovaru u srpnju 2007.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Optužnica pilota Roberta Garića tereti da je helikopterom upravljao "protivno uputama, zbog čega je izgubio kontrolu nad letjelicom koja je udarila u konstrukciju hangara i pala na tlo". Tom su prilikom poginuli Ljubica Perišić, Vjekoslav Ljubo i Juraj Ruškač, a nekoliko je osoba teže i lakše ozlijeđeno.

Suđenje je počelo svjedočenjem ministra obrane Damira Krstičevića, koji je kao umirovljeni general bio u helikopteru s još nekoliko visokoslužbujućih osoba Hrvatske vojske, među kojima i tadašnji zamjenik načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga RH Slavko Barić.

'Za sekundu smo ibli na tlu'

"Ukrcali smo se u helikopter koji je bio unutar vukovarske vojarne. Nakon što je poletio, počeo je padati. Za sekundu smo bili na tlu. Tom prilikom zadobio sam teške ozljede kralježnice koje i danas osjećam. Iz helikoptera me je izvukao u naručju jedan vatrogasac", rekao je Krstičević tijekom svjedočenja. Svjedočio je i Zlatko Perišić, muž poginule Ljubice Perišić, te piloti HRZ-a Marin Lelas i Amir Vitez.

Za pad helikoptera najprije se sumnjičilo četvero djelatnika Zrakoplovno-remontnog zavoda u Velikoj Gorici zbog navodno loše ugrađene spužve, koja je uzrokovala otežano upravljanje letjelicom, što je u konačnici rezultiralo njezinim rušenjem, ali su oslobođeni sumnje te je istraga protiv njih obustavljena.

Tragedija nakon sprovoda

Helikopter se srušio u vukovarskoj vojarni 204. vukovarske brigade nakon pokopa pukovnika Hrvatske vojske Marka Babića, ratnog zapovjednika obrane Trpinjske ceste.

Osim Krstičevića, svjedočio je i Zlatko Perišić, suprug poginule Ljubice Perišić. On smatra kako Galić nije kriv. Upitao je Grića je li upoznat s činjeincom da je u zadnji tren došlo do zamjene helikoptera na što mu je on kazao kako, koliko on zna, nije bilo govora o tome.

'Taj helikopter je morao pasti samo je pao u pogrešno vrijeme i na pogrešno mjesto. Istina se niti poslije deset godina ne zna, a bojim se kako se neće nikada niti saznati', rekao je Perišić koji se po završetku svjedočenja rukovao s Garićem.

Svjedočili su i aktivni piloti HRZ-a Marin Lelas i Amir Vitez koji su govorili o vještačenju kojega je proveo Milan Lelas, a koji je radi komplikacija radi ciroze jetre preminuo 2014. godine.

Kako je rečeno, Milan Lelas tražio je pomoć kod vještačenja, nikad nije upravljao helikopterom, a posao mu je dodijelila sutkinja Županijskog suda Jadranka Mandušić s kojom je bio u kumskim odnosima.

Nestručnost kod remonta

Rečeno je i da je preinake helikoptera vršio zavod koji za to nije stručan, da piloti nisu dobili dodatne upute za pilotiranje te da helikopter nije imao isprave o plovidbenosti, prenosi Večernji.

Nastavak suđenja zakazan je za 26. veljače.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Pročitaj i ovo
najčitanije
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx