
Jesu li društvene mreže produžena ruka medija? Matej Lončarić: ' Naš ekosustav štiti korisnika od fake newsa'

Čini se kako su promjene najčešća tema ovogodišnjeg Weekenda, u svojstvima umjetne inteligencije, tehnološkog napretka, trendova u poslovanju i zapošljavanju, a u ovom slučaju i u svijetu televizije. Klasični staromodni format TV programa zamijenile su nove tehnologije i sveprisutna digitalizacija – više ne moramo čekati večernje vijesti, već su nam sve novosti dostupne jednim klikom u svakom trenutku, ne ovisimo o izboru filmova na TV-u, nego sami premotavamo sadržaje ili puštamo omiljenu seriju na brojnim streaming platformama, piše Weekend.hr.
Kako bi medij televizije opstao, morao je zakoračiti u današnjicu i prilagoditi se potrebama novih generacija kojima staromodna televizija više nije dovoljna. Stručnjaci TV industrije; Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja CME Adria, Ivana Božanić, glavna urednica digitala HRT-a, Andrea Kičiš, voditeljica digitalnog marketinga Nove TV i Pete Radovich, dopredsjednik CBS Sports uz pomoć moderatorice Nevene Madžarević, producentice i voditeljice Nove S, raspravljali su o iskustvu prelaska televizije na društvene mreže u sklopu panela „Nešto staro, nešto novo“
Madžarević je potaknula raspravu je televizija shvatila da ostavi svoje stare karakteristike, a da se istovremeno prilagodi novom svijetu društvenih mreža i novim zahtjevima publike. „
Novi kanali distribucije
Na prilagodbu televizije novim kanalima distribucije sadržaja i novim načinom na koji pristupaju kod kreiranja istog, najviše utječu karakteristike mlađih generacija i njihovo kratko zadržavanje pažnje, zbog čega sam sadržaj mora biti kraći. Jednako je bitno i da se sadržaj prenese odmah, u stvarnom vremenu događanja jer se društvenim mrežama vijesti šire puno brže nego tradicionalnim medijima.
Lončarić se osvrnuo na eru digitalizacije televizije i kako se ona može maksimalno iskoristiti:
Prelaskom televizije na društvene mreže i kreiranjem sadržaja prilagođenog kraćem formatu, pogotovo u kategoriji vijesti, javlja se zabrinutost oko kvalitete i točnosti kod distribucije sadržaja. Na pitanje hoće plasiranje vijesti na društvene mreže poput TikToka koje iziskuju sadržaj od svega nekoliko sekundi utjecati na kvalitetu samog sadržaja te hoće li rezultirati pojavom fake newsa, odgovorila je Kičiš:
Radovich je zaključio kako je televizija i dalje poželjna krajnja destinacija, a društvene mreže su samo sredstvo kojim možemo potaknuti na gledanje sadržaja na televiziji, pa čak i popularizirati sadržaj koji inače publici ne bi bio zanimljiv. Dokazao je to i na primjeru populariziranja europskog nogometa u Americi, koji inače nije popularan sport, no to sve više postaje upravo zahvaljujući alatu društvenih mreža.
POGLEDAJTE VIDEO: Predstavljanje platforme Voyo na Weekend Media Festivalu





















