
Godina potrošenih formula i života na staroj slavi

Stoljećima je svijetom vladalo uvriježeno mišljenje da društvo u kriznim vremenima profitira na polju umjetnosti. Znate ono, kad vas opale po džepu, postanete kreativniji u skladanju, pisanju, stvaranju. A onda je došla 2016. u Hrvatskoj - ekonomski siromašna godina koja je, umjesto nekog glazbenog procvata, donijela stoput prežvakane glazbene formule i tek poneko novo ime koje poručuje - nije sve izgubljeno!
To, naravno, ne znači da je 2016. bila glazbeno loša godina. Neke od svojih najboljih pjesama snimili su nikad bolja Natali Dizdar, fenomenalna Lucija Ćustić Luce i provjereno dobri Mayales, ali generalno gledajući, rijetko će koji uradak iz godine na izmaku postati evergreen ili, kako se to popularno kaže, "obilježiti jednu eru".
Nina i Gibonni – i tako već dvadeset godina…
Zarazna je u 2016. godini bila i suradnja Songkillersa (odnosno Željka Banića) i Nikole Marjanovića, koji i dalje ne zna ubosti hit, ali itekako zna uljepšati i "pomladiti" Banetove pjesme - čak tri njihova dueta ove su godine treštala iz svih zvučnika koji se bave aktualnom domaćom glazbom. Nikola se iskazao i u suradnji s Tomislavom Jelićem, DJ-em koji će 2016. zasigurno pamtiti po odlasku iz grupe Colonia, a koji, po uzoru na svjetska imena electro scene, kreće u princip "svaka pjesma, nova suradnja" te u novoj godini najavljuje i "neočekivane suradnje".
Što vam je, pobogu, skrivio Silente?
No, vratimo se akterima domaće glazbe koji se (barem zasad) nisu raspali. Novi procvat doživjela je grupa Detour - u jubilarnoj, desetoj godini postojanja Maju Posavec (uspješno) su zamijenili Ginom Damjanović. Maja je, pak, krenula u solo vode i prvom pjesmom "Budi jak" najavila odličan materijal kojeg će objaviti u 2017. godini. A kad smo već kod "obećavajućih", dobrim pjesmama iskočili su i Antonela Doko (inače iritantni epitet "hrvatske Adele" čak joj i dobro stoji), Boris Štrok (koji je napustio sjajni Quasarr ali snimio i sjajnu pjesmu) te Pravila igre, nova teen senzacija koja zasad dere prokušanu formulu Mire Buljana, ali u svom čvrstom zvuku daje nadu i za neke zanimljive glazbene rizike.
Sekunde, Silikoni, Svejedno.
Bili vi na strani "urbane glazbene ekipe" ili više volite "mca mca ritam", morate priznati da je glazbena 2016. bila baš nekako - dosadnjikava. Pernarovi citati iz Sabora postali su puno popularniji od ijednog refrena, a to isto nešto govori. Kao da nas je domaća glazba prestala zanimati - sve dok netko ne iskoči iz dosadnih, predvidljivih, unaprijed zacrtanih granica i otvori neko novo poglavlje domaće pop kulture. Ovo tekuće se - totalno istrošilo.
















