'PRAVI BLUES' /

Glazba kao putopis: elektronski 'trip' bespućima Afrike

Uoči koncerta u zagrebačkoj Tvornici kulture, proglašenog jednim od glazbenih događaja godine, recenzirali smo novi album Ludovica Navarra, poznatijeg kao St. Germain

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

ST. GERMAIN: Real Blues (Warner/Dancing Bear)

Hibrid prašnjavog jazza i housea sve dosad je bio najkraći i prilično precizan opis onoga što je radio Ludovic Navarre, poznatiji kao St. Germain.

"Real Blues", međutim, tih se, naizgled suprostavljenih žanrova skoro u potpunosti odrekao i krenuo na glazbeno putovanje bespućima Afrike, ponajprije Malijem, odakle je donio i instrumente poput balafona i kore te ih spojio s električnim gitarama, saksofonom, klavirom, sampleovima i loopovima.

Poveznice s prošlošću tako ponajviše pronalazimo u uvodnim pjesmama "Real Blues", sa sampliranim glasom blues velikana Lightin' Hopkinsa, i "Sittin' Here", u kojoj hipnotički vokal, gitara u stilu Tinariwena i tribalni bubnjevi "lebde" preko meditativne acid-house podloge.

Instrumental "Hanky-Panky" te stilski srodna "Family Tree" svemu tome pridodaju i malo jazzerskih improvizacija na gitari i klaviru koje bi na predstojećem zagrebačkom koncertu (7. studenog, Tvornica) mogle prerasti u nešto zaista veličanstveno.

Uzmemo li u obzir da Afrika već godinama predstavlja ultimativno vrelo inspiracije muzikolozima i world music autorima, može se reći da se Navarre „malo kasno“ sjetio snimiti ovaj album.

S druge strane, njegov „putopis u notama“ nimalo ne zaostaje za radovima izvođača poput spomenutih Tinariwen, slijepog dua Amadou i Mariam ili pokojnog afro-bluesera Ali Farka Tourea, što predstavlja možda i najveći kompliment.

Ocjena: 8/10

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Pročitaj i ovo
najčitanije
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx