
Evo kako je zamišljeno uvođenje Građanskog odgoja u škole

Nakon dvije godine eksperimentalnog provođenja u četiri srednje i osam osnovnih škola širom Hrvatske, od školske godine 2014./2015.
Program Građanskog odgoja podijeljen je u šest dimenzija. Kroz društvenu dimenziju razvijaju se socijalne i komunikacijske vještine i nenasilno rješavanje sukoba, u ljudskopravnoj dimenziji uči se o vlastitim i tuđim pravima, ali i o tome kako i zašto zaštititi svoja i tuđa prava.
"Tu je zatim politička dimenzija, kroz koju se uči kako djelovati u okviru političkog okruženja i kako poticati na aktivno sudjelovanje građana u procesu donošenja odluka. Onda je tu kulturna dimenzija, kroz koju se uči o svojoj, ali i o tuđim kulturama s ciljem uvažavanja i prihvaćanja različitosti, zatim gospodarska ili ekonomska dimenzija, koja uključuje sustav ekonomije, monetarni sustav, radnička prava, procese zapošljavanja i slično, te ekološka dimenzija, koja potiče na očuvanje prirode i okoliša te promiče održivi razvoj", objasnila je za
U završnim razredima praktična nastava
Nevladine udruge angažirane na ovom projektu (na kojem se radi već 15 godina!) očekuju da Ministarstvo obrazovanja napravi akcijski plan koji bi omogućio kvalitetno i sustavno uvođenje ovog predmeta u škole. Za sada, predviđeno je da se sadržaji Građanskog odgoja prvih 6 razreda osnovne škole ubace u druge predmete, da u 7. i 8. razredu to bude izborni predmet, da u prva dva razreda srednje škole to bude obavezan predmet, a u trećem i četvrtom srednje da to bude praktična nastava kroz projekte.




![[KVIZ] Koliko znaš o markama auta?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/04/1296689/H-1f7f2d23-9fa0-43e6-8b46-f34ec6749fe5-550.webp?1749020226)











