
'Crni petak' ove godine uz posebna pravila, ali budite oprezni kod online kupovine: Evo gdje vas sve čekaju popusti!

Kada netko spomene termin "Black Friday" prvo što mnogima padne na pamet su apsurdno velike horde ljudi naguranih na izloge koji nestrpljivo čekaju da se otvore vrata trgovina kako bi ugrabili željeni artikl po sniženoj cijeni. Ili je tako barem u SAD-u. Ili je tako barem bilo prije epidemije koronavirusa.
U Hrvatskoj, za razliku od američkih popusta koji znaju biti i do 90 posto, sniženja ipak nisu tako drastična, a isticanje "velikih" akcija služi samo za privlačenje kupaca.
Ipak čini se da neke trgovine imaju veće popuste nego prošlih godina, što je vjerojatno posljedica učinka pandemije koronavirusa na prodaju.
"Crni petak" ove se godine u većini trgovina obilježava cijeli tjedan pa donosimo pregled značajnih popusta u nekoliko shopping centara, ali i posebno upozorenje za online kupovinu.
City Center One West
A1 nudi do 480 kuna popusta na uređaj uz mobilne tarife
C&A daje do 50 posto popusta na odabrane artikle
Deichmann je dio asortimana snizio 50 posto
H&M nudi 50 posto popusta na označene artikle
Muller nudi 20 posto popusta na božične slatkiše i adventske kalendare putem kupona koji je dostupan na službenoj stranici trgovine
Office shoes nudi sniženja na sve modele do 60 posto
Optika Anda snizila je dioptrijske okvire 50 posto, a nude i 30 posto popusta na sunčane naočale i kontaknte leće
Peek & Cloppenburg nudi 20 posto popusta na sve već snižene artikle
U Sancta Domenici mali kućanski uređaji sniženi su do 50 posto
Shooster nudi popuste do 70 posto
Zoo City nudi do 50 posto popusta na odabrane proizvode
Arena Centar
Mango je cjelokupan asortiman snizio 30 posto
Nike nudi 20 posto popusta na novi asortiman artikla i tenisica
Replayova kolekcija jesen zima snižena je do čak 50 posto
Hoću knjigu nudi popuste do 90 posto na odabrani asortiman knjiga
U trgovini s.Oliver je popust na cjelokupni asortiman 30 posto
Farmacia ima popuste do 40 posto na određene brendove
Timberland je svoje artikle snizio i do 70 posto
Converse nudi popuste do 50 posto na cjelokupan asortiman
Hlače i suknje u Orsayu snižene su 30 posto
Trgovina Tom Taylor snizila je sve artikle za 30 posto
Jysk nudi popuste do 70 posto na više od 1800 artikala
Avenue Mall
Adidas nudi 40 posto popusta na obuću i 30 posto na odjeću i dodatke
Calzedonia je dio asortimana snizila i do 50 posto
CCC nudi 20 posto popusta na cijeli asortiman
Guess nudi 20 posto popusta na koelkciju jesen zima 2019.
Posteljina.hr daje popuste od 20 do 60 posto na cjelokupan asortiman
Svijet medija nudi popuste od 20 do 50 posto na dio asortimana
United Colors of Benetton cjeli je asortiman snizio za 30 posto
Očekuje se porast online transakcija
Iz Hrvatske gospodarske komore poručili su da su neki trgovci zbog izbjegavanja mogućih gužvi u prodavaonica u jeku pandemije Black Friday akciju već najavili i online putem.
Voditeljica Odjela za trgovinu Tomislava Ravlić rekla je da se bilježi trend kontinuiranog rasta online trgovine od početka godina za 14 posto.
Kupci bi zbog tog trenda mogli profitirati jer bi trgovine u maloprodaji mogle ponuditi veća sniženja kako bi konkurirali online prodaji.
"U Americi je riječ o sniženjima i do 90 posto. U početku domaći trgovci nisu davali tolika sniženja no iz godine u godinu ona se povećavaju pa se danas tako raspon sniženja kreće od 20 do 70 posto", izjavila je Ravlić.
Oprez prilikom online kupovine
Zbog specifičnih okolnosti uzrokovanih pandemijom koronavirusa, online kupovina sve je popularnija. Iako se lako izgubiti u "šopingmaniji", važno je upamtiti da ima onih koji ovakve događaje koriste za internet prijevare.
Mnogi nasjedaju na online ponude u okviru lažnih oglasa koji se plasiraju ponajprije na društvenim mrežama, Facebooku, Twitteru, Instagramu, koje od kupaca traže da se registriraju i ostave svoje osobne podatke, uključujući i one strogo povjerljive s bankovne kartice, koje potom prevaranti s interneta koriste u drugim transakcijama.
Iz MUP-a ističu da napadači koriste vrlo profinjene trikove i obećanja kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije te savjetuju da prilikom kupovine putem interneta plaćate samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja, i to samo kada ste spojeni na sigurnu internetsku vezu - izbjegavajte besplatni ili javni WiFi.
Prilikom kupovine kupci bi trebali koristiti online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije, kada je to moguće jer je veća vjerojatnost da će tako riješiti moguće probleme.
Također savjetuju da se prije internetske kupovine istraže recenzije. Za plaćanje je, kažu, bolje koristiti kartice jer tako postoje veće šanse za ostvariti povrat novca.
Osim toga, dobro je biti sumnjičav prema oglasima i internetskim stranicama koje nude nevjerojatne ponude ili čudotvorne proizvode "jer ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito, nije istinito".





![[KVIZ] Koliko znaš o markama auta?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/04/1296689/H-1f7f2d23-9fa0-43e6-8b46-f34ec6749fe5-550.webp?1749020226)










