Danas /

Ugrožava li Napster glazbeno tržište

Ugrožavaju li Napster i virtualni mp3 dileri industriju glazbe? Ako se pogledaju podaci o prodaji "nosača zvuka" u ove predblagdanske dane čini se da ne

VOYO logo
VOYO logo

Dok jedni čine sve kako bi se Napster zauvijek ugasio, smatrajući ga direktnom prijetnjom uobičajenoj manijakalnoj predbožićnoj kupovini, drugi izdaju manifeste o slobodi virtualnog prostora naglašavajući kako bi glazbene izdavačke kuće trebale napokon prestati brinuti o siguronosnim mjerama i početi davati ljudima ono što stvarno žele, a to je glazba bilo gdje i bilo kada.

Napster, ovaj virtualno neutralni site koji je dakle samo skretničar mp3 glazbenih snimaka različitih vlasnika, u stvari omogućuje ljudima da brzo, jednostavno i besplatno dođu do onoga što žele.

Međutim kada je riječ o božićnim poklonima, sudeći prema tržišnim brojevima, posao oko prodaje "materijalnih" CD izdanja ide više negoli dobro. Jer tko je vidio da svojim bližnjima i daljima poklanjate ispržene CD-e ignorirajući osobnu nostalgičnu potrebu za ukrasnim papirom i sjajnom mašnicom.

Stoga bi pitanje možda moglo glasiti - pojačava li Napster božićnu prodaju? Sudeći prema američkim tržišnim izvješćima iz predhodnog Halloween šopinga Jay-Z sa prodanih 558.000, Outkast sa 525.000 i U2 427.000 prodanih primjeraka novih albuma nisu osjetili nikakvu virtualnu prijetnju. Kao primjer u prvom šoping tjednu ovogodišnjih praznika možemo navesti gotovo nevjerojatan podatak rap/rock bandita Limp Bizkt čiji je novi album "Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water" prodan u rekordnih 1.05 milijuna primjeraka.

Većina marketinških stručnjaka i vlasnika trgovačkih lanaca glazbenog sektora smatra da digitalni downloading u vrijeme darivanja gubi na svojoj snazi, ali to još uvijek ne rješava velik problem autorskih prava i naplaćivanja besplatnih downlodova.

VOYO logo
Pročitaj i ovo
VOYO logo
VOYO logo
Regionalni portali