
Ova zračna luka je raj za uhljebe: Do kraja ljeta imat će samo 35 letova, ali kad vidite broj zaposlenih...

Planovi iz 2013. predviđali su da će aerodrom već do 2020. godine poslovati s dobiti. No umjesto toga, lokalne vlasti, država i savezna vlada svake godine moraju dodati milijune eura samo da piste ostanu otvorene
Dok velike zračne luke poput Frankfurta, Münchena i Berlina tijekom ljeta jedva stižu pratiti val turista, u sjevernom Hessenu, u blizini grada Kassela, vlada potpuna tišina. Do kraja kolovoza s tamošnjeg aerodroma poletjet će svega 35 zrakoplova – i to ukupno, ne dnevno, piše Bild.
Prestižni projekt koji tone u crvenim brojkama
Izgradnja zračne luke Kassel-Calden trajala je 11 godina i koštala je vrtoglavih 280 milijuna eura, većinom iz javnih izvora. Do sada je u taj projekt uloženo čak 340 milijuna eura. Iako je zračna luka službeno otvorena 2013., poslovanje je od samog početka u minusu. Ukupni gubici dosegnuli su čak 60 milijuna eura, a samo ove godine izgubili su pet milijuna.
Plan je bio ambiciozan – očekivalo se da će se godišnje ukrcati oko 700 tisuća putnika. No, realnost je daleko od tih brojki. U 2023. godini zračnu luku koristilo je tek nešto više od 80 tisuća putnika, odnosno u prosjeku samo 227 dnevno.
Zašto nitko ne leti iz Kassela?
Unatoč brojnim prednostima poput ogromnog besplatnog parkinga s 1.400 mjesta i povezanosti sa četiri autoceste, aviokompanije jednostavno ne žele letjeti iz Kassel-Caldena. Neki su se pokušaji pokazali neuspješnima, a velike aviokompanije uopće ne nude letove s ovog aerodroma.
Gospodarski analitičar Klaus Weber komentirao je kako je riječ o tipičnom političkom megalomanskom projektu koji nema ekonomskog smisla. Ipak, zbog političkih razloga, nitko ne želi priznati pogrešku zatvaranjem aerodroma.
Jedini pozitivan aspekt ovog praznog aerodroma su radna mjesta – u zračnoj luci i okolnim tvrtkama zaposleno je više od 2.300 ljudi. To lokalni političari koriste kao argument za nastavak financiranja i održavanja aerodroma.
Ipak, dok Frankfurt dnevno bilježi oko 590 letova, Kassel-Calden više izgleda kao muzej moderne prometne infrastrukture. Toliko je prazan da je čak i prošlogodišnji ekološki prosvjed grupe “Letzte Generation” prošao nezapaženo, jer nije bilo nikoga tko bi ga vidio.
Hoće li aerodrom ikada postati profitabilan?
Planovi iz 2013. predviđali su da će aerodrom već do 2020. godine poslovati s dobiti. No umjesto toga, lokalne vlasti, država i savezna vlada svake godine moraju dodati milijune eura samo da piste ostanu otvorene.
Jedan od rijetkih putnika koji je nedavno koristio Kassel-Calden rekao je:
“Check-in ide brzo, parking je besplatan i nema gužvi... ali pomalo mi je žao što sam bio jedini u čekaonici.”
Dok političari nastoje održati ovaj projekt na životu, porezni obveznici plaćaju visoku cijenu za jedan od najvećih "bijelih slonova“ njemačke infrastrukture – aerodrom koji gotovo ne koristi putnicima.
POGLEDAJTE VIDEO: Putnici čekaju u šatoru umjesto na terminalu. Zračna luka Zadar u velikoj preobrazbi




![[KVIZ] Koliko znaš o Indijancima?](http://cdn2.net.hr/media/2025/06/12/1301960/H-86af1818-9192-40ce-8205-3190a30c0ff1-550.webp?1749717188)
















